آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

روسیه: مصمم به احیای برجام هستیم



معاون وزیر امور خارجه روسیه،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز پنجشنبه گفت: روسیه مصمم است تا نقش خود را در احیای توافق هسته ای ایران (برجام) ایفا کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، ریابکوف معاون وزیر امورخارجه روسیه گفت که مسکو به سهم خود قویا متعهد به روند اجرای برجام است.

 

بنابراین گزارش ریابکوف دراین باره گفت: روسیه، به نوبه خود، مایل و قویا متعهد به انجام فرآیند اجرای برجام پس از بازگرداندن  پارامترهای اولیه آن است.

 

تاس نوشت: این دیپلمات ارشد روسیه ابراز اطمینان داد که روسیه جنبه های قطعی برای برآوردن برجام دارد که باید  بازگردانده شود.

 

خبرگزاری تاس به جزئیات بیشتر این خبر اشاره ای نکرد.

 

هفته گذشته نمایندگی روسیه در سازمان های بین المللی در وین ساعاتی پیش در توییتی اعلام کرد که مذاکره کننده ارشد ایران در گفت و گوهای رفع تحریم ها دیروز (۱۰ تیر) با سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه دیدار کرده است.

 

بر اساس این توییت، میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه نزد سازمان های بین المللی در وین و مذاکره کننده ارشد مسکو در گفت و گوهای هسته ای نیز حضور داشته است.

 

اولیانوف پیرامون دیدار با باقری کنی با انتشار پیامی در حساب توئیتری خود نوشت: این یک تبادل نظر بسیار حرفه‌ای در مورد وضعیت فعلی برجام و چشم‌انداز گفت‌وگوهای وین بود.

 

وی ادامه داد: ارزیابی من این است که به رغم همه مشکلات، توافق هسته‌ای هنوز قابل احیا است. برای تحقق این امر، آمریکا باید انعطاف بیشتری از خود نشان دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------