آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

اقدام تازه آمریکا برای جلوگیری از ارسال سوخت ایران به ونزوئلا



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

خبرگزاری رویترز گزارش داد چند دادستان‌ فدرال شکوائیه‌ای برای توقیف محموله سوخت ۴ نفتکش ایران که در حال حرکت به سوی ونزوئلا است تنظیم کرده‌اند. 

 

رویترز این اقدام را جدیدترین اقدام از سوی دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای افزایش فشار اقتصادی بر ایران و ونزوئلا به عنوان دو دشمن آمریکا تعبیر کرده است. 

 

تحریم‌های آمریکا به کمبود سوخت در ونزوئلا منجر شده است. با این وجود، مقام‌های آمریکایی در محافل خصوصی می‌گویند شکست دولت آمریکا در براندازی «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهور ونزوئلا به عاملی برای سرخوردگی ترام‍پ منجر شده است. 

 

دادستان‌های فدرال با تنظیم این شکوائیه به دنبال جلوگیری از تحویل محموله سوخت چهار نفتکش تحت پرچم لیبری هستند که در حال انتقال سوخت ایران به ونزوئلا است. 

 

دادستان‌های آمریکایی علاوه بر این خواستار جلوگیری از انتقال پول ناشی از فروش این محموله‌ها به ایران شده‌اند. 

 

وزارت خزانه‌داری آمریکا حدود ۱۰ روز پیش پنج ناخدای نفتکش‌های مورد استفاده برای انتقال بنزین ایران به ونزوئلا را در فهرست تحریم قرار داد. 

 

در بیانیه‌ای که روی وب‌سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته این ۵ فرد به دلیل «مرتبط بودن با خطوط کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران» در فهرست تحریم قرار گرفته‌اند. 

 

 ایران از ماه آوریل ۵ نفتکش که مجموعا حدود ۱.۵ میلیون بشکه بنزین حمل می‌کردند به ونزوئلا که به شدت به سوخت نیازمند است، ارسال کرد. این محموله‌ها اندکی از صف‌های طولانی در پمپ‌های بنزین این کشور کاسته است.

 

فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------