آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

بایدن: ایران در مذاکرات وین جدی است | چین: موارد اجماع و اختلاف در گفت‌وگوهای احیای برجام شفاف‌تر شده است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه جمعه گفت ایران درباره مذاکرات وین جدی است، اما اینکه آنها تا چه اندازه جدیت دارند و آماده‌اند چه کاری انجام دهند مسئله متفاوتی است.

به گزارش فارس، «جو بایدن»، وزیر امور خارجه آمریکا شامگاه جمعه گفت که ایران درباره مذاکرات وین جدی است.

 

با وجود آنکه دولت بایدن تا کنون اقدامی در جهت بازگشت از سیاست دولت پیشین این کشور که آن را «شکست‌خورده» توصیف کرده انجام نداده، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد که مشخص نیست ایران تا چه اندازه جدیت دارد.

 

او در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا ایران در خصوص مذاکراه برای کنترل فعالیت هسته‌ای این کشور جدیت دارد گفت: «بله، اما اینکه تا چه اندازه جدی هستند و آماده انجام چه اقداماتی هستند، مسئله متفاوتی است. هنوز در حال گفت‌وگو هستیم.»

  

دیپلمات چینی: موارد اجماع و اختلاف در گفت‌وگوهای احیای برجام شفاف‌تر شده است

نماینده چین در نشست کمیسیون مشترک برجام گفت که پس از چهار هفته مذاکرات فشرده، زمینه‌های اجماع و زمینه‌های اختلاف، شفاف‌تر شده است.

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

«وانگ کان» نماینده چین در نشست کمیسیون برجام عصر جمعه از تمامی طرف‌های حاضر در گفت‌وگوهای وین خواستار  تمرکز و توسعه موضوعاتی شد که بر روی آن اجماع  وجود دارد.

 

وی در ادامه سخنانش گفت: «نیت سیاسی خوب باید به اقدامی قاطع با احساس فوریت بزرگتر تبدیل شده و از تبادل اتهامات خودداری کرده تا به صورت مشترک، روند مذاکرات به جلو پیش برده شود».

 

نماینده چین در گفت‌وگوهای وین اضافه کرد: «پس از چهار هفته از مذاکرات فشرده، زمینه‌های اجماع و زمینه‌های اختلافات باقی مانده، شفاف‌تر شده است».

 

وی اضافه کرد: «چین از اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ‌کننده گفت‌وگوها حمایت می‌کند تا قادر باشد در سریعترین زمان، امکان تکمیل گفت‌وگوها وجود داشته باشد».

 

این دیپلمات چینی تاکید کرد که تمامی طرف‌های مذاکره کننده باید فضای مناسبی را برای اتحادیه اروپا در راستای تکمیل گفت‌وگوها فراهم کرده و از گذاشتن پیش شرط خودداری کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------