آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

عربستان: مذاکرات با ایران دوستانه بود اما پیشرفتی نداشت



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
وزیر خارجه عربستان سعودی در کنفرانس خبری در واشنگتن گفت که چهار دور مذاکره با ایران دوستاه بوده اما این مذاکرات پیشرفت ملموسی نداشته است.

به گزارش فارس، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه سعودی که در واشنگتن به سر می‌برد، گفت که ایران در حال شتاب‌بخشی به فعالیت‌های هسته‌ای خود بوده و منطقه را به مکانی بسیار خطرناک تبدیل کرده است.

 

بن فرحان که در کنفرانس خبری در واشنگتن صحبت می‌کرد در ادامه از ایران خواست تا نقض توافق هسته‌ای موسوم به برجام را متوقف کند.

 

گفت‌وگوهای ریاض با ایران دوستانه بوده است

 

وزیر خارجه سعودی در ادامه کنفرانس خبری خود در واشنگتن با اشاره به اینکه ریاض تا کنون 4 نشست با تهران برگزار کرده، گفت: «گفت‌وگوها با تهران دوستانه بوده اما پیشرفت ملموسی نداشته است».

 

طفره وزیر خارجه سعودی درباره دعوت از میقاتی برای سفر به ریاض

 

وی درباره اوضاع اقتصادی و سیاسی در لبنان نیز ابراز نگرانی کرد و به سوال خبرنگاری در این باره که آیا ریاض برنامه‌ای برای دعوت از «نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان برای سفر به این کشور دارد، پاسخی نداد.

 

وزیر خارجه سعودی در ادامه کنفرانس خبری خود در واشنگتن به اوضاع لبنان نیز اشاره کرد و گفت: «لبنان نیازمند تغییرات بوده و مسئولیت این موضوع نیز بر عهده مقام‌های این کشور است».

 

درخواست وزیر سعودی از جامعه بین‌الملل برای فشار به انصارالله یمن

 

وزیر خارجه سعودی به اوضاع یمن نیز اشاره کرد و از جامعه بین‌الملل خواست تا به جنبش انصارالله برای آتش‌بس در یمن فشار وارد آورند.

 

وی همچنین خواستار فشار بر جنبش انصارالله برای پذیرفتن طرح ادعایی آتش بس عربستان شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------