آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

سی سی تی وی: تحریم عامل تشدید بحران کرونا در ایران است



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,تحریم های آمریکا
«سی سی تی وی» تلویزیون چین تحریم های آمریکا علیه ایران را عامل تشدید بحران کرونا در ایران دانست و اعلام کرد سیاست هرگز نباید بهانه ای برای بی توجهی به جان بشر باشد.

به گزارش ایرنا در این گزارش آمده است: ایران بهترین منابع پزشکی را در کل منطقه در اختیار دارد اما به دلیل تحریم ها با چالش های زیادی برای درمان بیماران مبتلا به کرونا مواجه شده است در شرایطی که توفان کرونا ایران را درنوردیده است، تحریم های آمریکا خلاف جهت حرکت می کند و دست ایران را برای مبارزه با این ویروس مهلک بسته است.

 

گزارش ادامه می دهد: ساختار بهداشتی ایران از سال ۲۰۱۸ میلادی که دولت آمریکا به طور یکجانبه از برجام خارج شد، آسیب دیده است ایران یک سوم مواد خام مورد نیاز برای داروسازی و ۷۰ درصد از تجهیزات پزشکی مورد نیاز را وارد می کند ولی تحریم ها باعث کاهش این واردات و ناامیدی بیشتر برای بیماران شده است.

 

رسانه چینی تاکید می کند در جریان مهار کرونا، کمبود تجهیزات پزشکی در ایران ملموس بود اما حتی در همین زمان هم دولت آمریکا تحریم های تازه ای علیه تهران اعمال کرد.

 

گزارش می نویسد در ۱۷ مارس وقتی ۹ شرکت دست اندرکار تبادلات دارویی با ایران تحریم شدند مشخص شد تحریم ها دیگر فقط بخش نفت و گاز ایران را هدف قرار نداده است بلکه حتی مانع دستیابی به کیت های تشخیص بیماری می شود و نرخ همه گیری را افزایش می دهد.

 

گزارش اضافه می کند که وزیرخارجه آمریکا مدعی است که تحریم ها شامل بخش های دارو و پزشکی نمی شود اما وقتی شرکت های دست اندرکار تجارت دارو تحریم شدند طبیعتا دیگر شرکت ها و بانک ها تمایلی برای تجارت اقلام پزشکی با ایران نشان نمی دهند.

 

تلویزیون چین گزارش کرد: وقتی دستیابی ایران به دلار قطع می شود و به ایران گفته می شود می تواند دارو و تجهیزات پزشکی خریداری کند مانند این است که به یک آدم بی پول گفته شود که هرچه دوست دارد در فروشگاه خریداری کند.

 

گزارش خاطر نشان کرده است آمریکا سیاسی کاری می کند آمریکا نیازهای پزشکی و دارویی ربطی به سیاست ندارد و ویروس ها مرزی نمی شناسندآمریکا نه تنها سیاست فشار حداکثری را پایان نداده بلکه تندروهایی نظیر پمپئو می خواهند با استفاده از این فرصت، ایران را به زانو دراورند در آن سو پنتاگون با اجرای برخی برنامه های نظامی در عراق می خواهد فشار بیشتری بر ایران وارد کند و این بی ثباتی فزاینده در کل منطقه را هم به دنبال خواهد داشت.

 

تلویزیون چین افزود که آمریکا باید درک کند وقتی می خواهد با تحریم ها بیشترین فشارها را بر حکومت ایران وارد کند در واقع دارد بیشترین رنج ها را به مردم ایران تحمیل می کند این کشور علیه کوبا،  ونزوئلا و سوریه نیز تحریم هایی اعمال کرده است و مانع تلاش های آنها برای مهار کرونا شده است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------