آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

عمران‌خان: طالبان تنها گزینه برای خلاص‌شدن از شر داعش است | سردار باقری به پاکستان سفر می‌کند



 عمران‌خان,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
نخست‌وزیر پاکستان گفت: طالبان تنها و بهترین گزینه برای خلاص شدن از شر داعش است. 

  به گزارش فارس؛ «عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان در سخنانی، طالبان را تنها و بهترین گزینه برای خلاص شدن از شر داعش اعلام کرد.

 

وی افزود: صلح و ثبات در افغانستان برای تمام منطقه ضروری است چرا که این کشور مهم‌ترین مسیر تجاری برای همسایگان بوده و کشورهای آسیای مرکزی می توانند از طریق افغانستان به پاکستان دسترسی داشته باشند.

 

خان تصریح کرد: ما همسایه افغانستان هستیم و وضعیت آنجا بر ما نیز تأثیر می‌گذارد. ما از هیچ کس حمایت نکرده و تنها در مورد صلح صحبت می کنیم.

 

نخست وزیر پاکستان در ادامه با اشاره به اینکه مردم در افغانستان با مشکلات مختلفی روبرو هستند، افزود: خروج نیروهای آمریکایی ترس از وقوع بحران انسانی در افغانستان را افزایش داده است.

 

به گفته وی، دولت موقت طالبان در افغانستان تلاش می کند اوضاع را سر و سامان دهد و برای غلبه بر همه‌گیری کرونا نیز باید اقدامات موثری انجام دهد.

 

عمران‌خان در ادامه با تأکید بر اینکه یک دولت قوی در افغانستان می‌تواند با سازمان های تروریستی مقابله کند، طالبان را تنها و بهترین گزینه برای خلاص شدن از شر داعش دانست.

 

وی افزود: طالبان پس از ۲۰ سال حکومت را در دست گرفته اند. آنان تحصیل زنان را نفی نکرده اما در مورد تحقق به آن به شیوه‌های شرعی اشاره کرده اند. طالبان به وضوح اعلام کرده تحصیل، حقوق زنان و سایر مسائل را حل خواهد کرد.

 

سردار باقری به پاکستان سفر می‌کند

سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رییس ستاد کل نیروهای مسلح به دعوت فرمانده ارتش پاکستان و در راستای گسترش دیپلماسی نظامی-دفاعی جمهوری اسلامی ایران قرار است فردا سه شنبه سفری رسمی به این کشور همسایه انجام دهد.

 

به گزارش ایرنا، سفر سردار باقری بنابر دعوت رسمی ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش پاکستان انجام خواهد شد.

 

رییس ستاد کل نیروهای مسلح قرار است در راس یک هیات بلندپایه نظامی، امنیتی و دفاعی کشورمان با مقام‌های ارشد سیاسی، نظامی و امنیتی پاکستان دیدار کند.

 

دیدار با نخست وزیر، فرمانده ارتش، رییس ستاد مشترک ارتش و برخی دیگر از مقامات نظامی پاکستان در برنامه کاری سردار باقری در طول اقامت در شهر اسلام‌آباد قرار دارد.

 

اعضای هیات بلندپایه نظامی جمهوری اسلامی ایران در ادامه برنامه سفر به همسایه شرقی، از شهر بندری «کراچی» در جنوب پاکستان و برخی از مراکز نظامی و دریایی این کشور بازدید می‌کنند.

 

سفر فعلی هیات نظامی کشورمان به همسایه شرقی مرحله جدیدی در مسیر تحکیم مناسبات نظامی، دفاعی و امنیتی میان دو کشور مهم جهان اسلام ایران و پاکستان را رقم می‌زند.

 

کارشناسان سیاسی و نظامی با توجه به تحولات امنیتی منطقه و جهان اسلام از جمله اوضاع افغانستان، سفرهیات عالیرتبه ستاد کل نیروهای مسلح ایران به پاکستان را مهم و تاثیرگذار ارزیابی می‌کنند.

 

سفر سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری به پاکستان به دلیل روند رو به رشد مناسبات دفاعی، امنیتی و نظامی میان دو کشور همسایه و برادر طی چند سال اخیر بسیار حائز اهمیت تلقی می‌شود.

 

این بازدید بیانگر اراده مشترک مقام‌های نظامی ایران و پاکستان برای هم افزایی بیشتر در مسیر تقویت همکاری‌های دوجانبه، توسعه امنیت در مرزهای مشترک، کمک به ثبات منطقه‌ای از جمله دیدگاه مشترک برای بازگشت صلح و ثبات در افغانستان، رایزنی درباره مسائل جهان اسلام و عزم مشترک برای نبرد با تروریسم و مقابله با عوامل ناامنی در منطقه است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------