آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش‌های بین‌المللی به حادثه اصفهان| عمان: این اقدام اسرائیل را محکوم می‌کنیم

بامداد امروز جمعه برخی منابع از مقابله با چند ریزپرنده توسط پدافند هوایی کشور در برخی از شهر‌ها از جمله اصفهان خبر دادند. این در حالی است که ایران در روز‌های اخیر بار‌ها…

آژانس پیش از نشست نوامبر شورای حکام، اقدامی قاطع علیه ایران انجام دهد



سناتور جمهوری‌خواه,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
سناتور جمهوری‌خواه ایالت آیداهو و عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنا با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس، خواستار اقدام قاطع آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران، پیش از نشست شورای حکام در ماه نوامبر شد. 

به گزارش ایلنا، «جیم ریش» سناتور جمهوری‌خواه ایالت آیداهو و عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنا با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس، خواستار اقدام قاطع آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران، پیش از نشست شورای حکام در ماه نوامبر شد.

 

وی پس از دیدار با «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واشنگتن، مدعی شد که ایران همچنان برنامه هسته‌ای خود را توسعه می‌دهد، تعهدات بین‌المللی خود را نقض کرده و مانع از انجام وظایف نظارتی آژانس بین المللی انرژی اتمی می‌شود.

 

جیم ریش با متهم کردن ایران به عدم همکاری با آژانس، این رویکرد را «غیرقابل قبول» خوانده و از گروسی خواست تا زمانی که ایران تمام اطلاعات مورد نیاز را ارائه نکند، همچنان به فشار بر این کشور ادامه داد.

 

وی با انتقاد از رویکرد دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر تلاش برای دستیابی به توافق با ایران، گفت که بایدن باید بالاخره تشخیص دهد که ایران به هیچ توافقی که منافع آمریکا و متحدان ما را حفظ کند، علاقه‌ای ندارد.

 

ریش در ادامه ادعاهای خود افزود که آینده پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی و مشروعیت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به رهبری قوی آمریکا برای پاسخگو کردن ایران در قبال فعالیت‌های هسته‌ایش و تحت فشار قرار دادن ایران برای انجام تعهدات خود در قبال جامعه بین المللی بستگی دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------