آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

بن فرحان: مشکل ریاض، «تسلط هم‌پیمانان ایران» در لبنان است



وزیر خارجه عربستان ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
وزیر خارجه عربستان با اشاره به تنش اخیر میان بیروت و برخی کشورهای عربی، گفت که مشکل ریاض فراتر از اظهارات وزیر اطلاع‌رسانی لبنان بوده و به «تسلط هم‌پیمانان ایران» بر این کشور، مربوط است.

  به گزارش ایلنا، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان با اشاره به تنش اخیر میان بیروت و برخی کشورهای عربی، گفت که مشکل ریاض فراتر از اظهارات «جورج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی لبنان بوده و به «تسلط هم‌پیمانان ایران» بر این کشور، مربوط است.

 

وی  افزود که به دلیل تسلط و نفوذ حزب‌الله بر تصمیم‌گیری‌های بنیادین در لبنان، این کشور به اصلاحات نیاز دارد. این تسلط برای ما نگران‌کننده است و تعامل با لبنان را برای کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به امری بی‌فایده تبدیل می‌کند.

 

این مقام سعودی همچنین گفت که احیای حاکمیت، قدرت و موقعیت لبنان در جهان عرب، مستلزم انجام اصلاحاتی است و ریاض از هر تلاشی در این راستا حمایت می‌کند.

 

بن‌فرحان همچنین درباره مذاکرات کشورش با ایران نیز گفت که این گفت‌وگوها هنوز اکتشافی بوده و نتیجه معناداری به دنبال نداشته است.

 

 گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره ایران

وزرای خارجه آمریکا و عربستان در حاشیه نشست گروه ۲۰ در رُم، درباره ایران گفت وگو کردند.

وزیر خارجه عربستان ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

 

به گزارش ایلنا به نقل از العربیه، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان و «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی وی در حاشیه نشست گروه ۲۰ در رُم، درباره ایران گفت وگو کردند.

 

دو طرف در این دیدار، درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله تلاش‌های بین‌المللی در قبال برنامه هسته‌ای ایران و امنیت و ثبات خاورمیانه تبادل نظر کردند.

 

بلینکن و بن‌فرحان همچنین با اشاره به روابط دیرینه و راهبردی میان دو کشور، بر گسترش همکاری‌های دوجانبه در تمام زمینه‌ها تاکید کردند.

 

تلاش‌های مشترک در رابطه با تغییرات اقلیمی، حمایت از محیط‌زیست و سرمایه‌گذاری پایدار از دیگر محورهای این دیدار بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------