آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

اعلام موضع ایران درباره به رسمیت شناختن طالبان



حسن کاظمی قمی ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
نماینده ویژه ایران در امور افغانستان در سفر به کابل با بیان اینکه برخی کشورها به نام مبارزه با تروریسم بدنبال جنگ نیابتی در افغانستان هستند، در رابطه با موضع ایران درباره به رسمیت شناختن دولت طالبان نیز گفت: ایران به خواسته‌های مردم افغانستان احترام می‌گذارد. 

به گزارش  تسنیم، «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه ایران در سفر به کابل گفت که در دیدار با مقامات طالبان «آنچه در افغانستان گذشت را مرور خواهیم کرد تا چگونه می‌توان یک هماهنگی تازه میان کشورها در مورد افغانستان به میان آید». 

 

وی در فرودگاه کابل به خبرنگاران گفت که برخی کشورها با نام مبارزه با تروریسم به دنبال آغاز جنگ نیابتی در افغانستان هستند. 

 

نماینده ویژه ایران در رابطه با موضع این کشور درباره به رسمیت شناختن دولت طالبان نیز تصریح کرد: ایران به خواسته‌های مردم افغانستان احترام می‌گذارد. 

 

براساس بیانیه سفارت ایران در کابل، کاظمی قمی در این سفر قرار است با «مقامات عالی طالبان پیرامون موضوعات مختلف همچون مسائل منطقه‌ای، مهاجرین، کمک‌های بشردوستانه، تشکیل دولت فراگیر و بویژه موضوعات اقتصادی گفتگو نماید. 

 

بیانیه می‌افزاید که کمک به مردم افغانستان قبل از فصل سرما در اولویت می‌باشد. 

 

گفتنی است؛ ساعتی پیش «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه رئیس جمهور کشورمان در امور افغانستان و هیات همراه وی در فرودگاه کابل مورد استقبال جمعی از مسئولان طالبان قرار گرفتند. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------