آمار سقوط سنگ در جاده کندوان: 80 مورد سقوط/ مرگ 2 مسافر نوروزی



ریزش سنگ در کندوان،اخبار حوادث،خبرهای حوادث
فرمانده پلیس راه کندوان گفت: از آغاز طرح نوروزی تاکنون بیش از ۸۰ مورد ریزش و سقوط سنگ در محور کندوان گزارش شده است.

سرگرد محمد احمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این ریزش سنگ از منطقه بالا دست محدوده سیاه بیشه تا پایین دست این محور در کف هزار چم اتفاق افتاده است.

 

وی یادآور شد : ریزش سنگ های ریز و درشت در محور کندوان از ادوار گذشته تا اکنون خسارت های مالی و جانی زیادی بر جا گذاشته است.

 

وی خاطرنشان کرد: در آخرین مورد این خسارت ها سقوط سنگ در سه شب شب هفته جاری به مرگ ۲ مسافر نوروزی و سه مصدوم از اعضای یک خانواده منجر شد.

 

وی با بیان اینکه محور کندوان مستعد ریزش سنگ از ارتفاعات کوه است تصریح کرد: استمرار این مشکل این محور حیاتی و پر تردد کشور را ناایمن کرده است.

 

فرمانده پلیس راه کندوان ادامه داد: برای حل این مشکل اساسی باید کار کارشناسی و ردیف بودجه ای خاص در نظر گرفته شود.

 

به گفته وی ریزش سنگ محور کندوان به علت فرسودگی کوه در کمترین ارتعاشات صوتی و حرکت خودرویی و بارندگی فصلی و متناوب تشدید می‌شود.

 

سرگرد احمدی گفت : وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری کشور و منطقه با وجود تلاش خوبی در این محور دارند باید پای کار بیایند تا این مشکل ریشه ای حل بشود.

 

وی اضافه کرد : پس از ۱۴ سال؛ پارسال طرح لق گیری سنگ ها در محور های هراز و کندوان انجام و خیلی از سنگ های در حال سقوط این جاده های کوهستانی برداشته شده است.

 

فرمانده پلیس راه کندوان اظهارداشت : اجرای طرح لق گیری سال گذشته خوب بوده اما کامل نبود یعنی به صورت کامل محورها ایمن نشده است.

 

وی بر ضرورت ادامه انجام طرح لق گیری سنگ ها به صورت اساسی در محور کندوان تاکید کرد.

 

سرگرد احمدی ادامه داد :نیروهای پلیس راه و راهداری این محور با سلام و صلوات در این وضعیت خدمات ارایه می کنند که در واقع نوعی ایثار است.

 

وی مقدار طول راه های محور کندوان در حوزه استحفاظی استان مازندران را ۹۰ کیلومتر اعلام کرد.

 

محور ارتباطی پرتردد کرج - چالوس ۱۶۰ کلیومتر طول دارد.

 

وی شمار تردد روزانه تعطیلات نوروزی در محور کندوان را حدود ۲۵ هزار دستگاه خودرو ذکر و اضافه کرد : با ایمن تر شدن این محور حیاتی کشور رانندگان با خاطر اطمینان از آن گذر می کنند.

 

بنا به آمار اداره کل میراث فرهنگی مازندران در تعطیلات نوروز امسال افزون بر هشت میلیون مسافر و گرداخلی و خارجی به این استان سفر کرده اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------