جان مک‌آفی در زندان خودکشی کرد (+بیوگرافی جان مک‌آفی)



جان مک‌آفی،اخبار حوادث،خبرهای حوادث
جسد بی‌جان مرد جنجالی در زندان پیدا شد.

به گزارش رکنا، بر اساس گزارش روزنامه اسپانیایی الپایس، جان مک‌آفی، چهره مطرح حوزه نرم‌افزار، خالق آنتی‌ویروس مک‌آفی و یکی از جنجالی‌ترین افراد حوزه ارزهای دیجیتال، با خودکشی به زندگی خود پایان داد.

 

او در زندانی در بارسلونای اسپانیا به اتهام فرار مالیاتی بازداشت بود و قرار بود به‌زودی برای برگزاری دادگاه به آمریکا استرداد شود.

 

***

 

بیوگرافی جان مک‌آفی

جان دیوید مَک‌آفی (به انگلیسی: John David McAfee) (زاده ۹ سپتامبر ۱۹۴۵ در کیندرفورد - در گذشته ۲٣ ژوئن ۲۰۲۱ در بارسلونا ) یک برنامه‌نویس رایانه و پدیدآورندهٔ شرکت مک‌آفی، نخستین نرم‌افزار ضدویروس تجاری و کاندیدای حزب لیبرترین آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ بود. او زاده انگلستان و شهروند ایالات متحده آمریکا بود.

 

کارآفرینی

جان مک‌آفی در انگلستان در یک پایگاه ارتش آمریکا به دنیا آمد و در سیلم ویرجینیا بزرگ شد. وی از سال ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۰ به عنوان برنامه‌نویس در استخدام ناسا بود. وی از آنجا به یونی‌وک رفت و به عنوان طراح نرم‌افزار استخدام شد. سپس به شرکت زیراکس رفت و به عنوان معمار سیستم‌عامل مشغول بکار شد. هنگامیکه وی در شرکت لاکهید کورپوریشن به کار مشغول بود با نخستین ویروس رایانه‌ای پاکستانی مغز برخورد کرد و پس از آن بود که به گسترش روش‌های مقابله با ویروس‌های رایانه‌ی پرداخت.

 

جان مک‌آفی در سال ۱۹۸۷ شرکت مک‌آفی را به عنوان شرکت ضدویروس رایانه‌ای بنیان گذاشت. او در سال ۱۹۸۹ از شرکت لاکهید استعفا داد و به‌شکل تمام وقت به کار در شرکت خود پرداخت. جان مک‌آفی در سال ۲۰۰۰ به گروه مدیران شرکت زون لب پیوست.

 

زندگی شخصی

مک‌آفی یوگا آموزش می‌داد و دارای چندین کتاب دربارهٔ یوگا بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------