جزئیات خودسوزی در مقابل بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد/ دستور ویژه استاندار برای پیگیری ماجرا



خودسوزی در مقابل بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد،اخبار حوادث،خبرهای حوادث
صبح امروز سه شنبه ۲۷ مهر ماه ۱۴۰۰ در فضای مجازی تصویری مبنی بر خودسوزی یک فرزند شهید جلوی بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد منتشر شد.

به گزارش ایسنا، سید منصور موسوی، مدیرکل بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد در واکنش به انتشار این عکس مبنی بر خودسوزی یک نفر در جلوی بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تایید این حادثه در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: یک نفر ایثارگر صبح امروز سه شنبه ساعت حدود ۹ به بنیاد شهید استان کهگیلویه و بویراحمد مراجعه می کند که مستقیم به پشت بام ساختمان اداره می رود تا خود را از پشت بام به پایین بیندازد که همکاران متوجه او می‌شوند و با صحبت کردن، او را آرام کرده و از این کار منصرف می کنند و مشکلش را جویا می شوند و می‌گوید مشکلم بیکاری است.

 

وی اظهار کرد: همکاران به او قول می‌دهند که مشکلش حل می شود و می گویند اگر وام اشتغال و یا بلاعوض خواستید به شما می دهیم؛ راضی می‌شود و از ساختمان بیرون می‌رود.

 

موسوی تصریح کرد: نیم ساعت بعد برمی‌گردد و جلوی درب بنیاد شهید در خیابان اقدام به خودسوزی می‌کند.

 

وی بیان کرد: پس از این اقدام نگهبانان متوجه می شوند و اقدام به خاموش کردن آتش می کنند و با اورژانس به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج منتقل شده و هم اکنون بستری است.

 

دستور ویژه رئیس بنیاد شهید کشور در پی خودسوزی در جلوی بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد 

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد به ارائه توضیحاتی در خصوص اقدام به خودسوزی یکی از ایثارگران این استان پرداخت.

 

سید منصور موسوی در این خصوص گفت: صبح روز جاری سه‌شنبه ۲۷ مهرماه یکی از ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد به‌منظور پیگیری درخواست خود به امور ایثارگران استانداری این استان مراجعه کرده است که مسئولین استانداری این ایثارگر را طی نامه ای به اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ارجاع می‌دهند.

 

وی افزود: این ایثارگر پس از مراجعه به بنیاد شهید و امور ایثارگران در مر حله اول با مراجعه به حوزه معاونت تعاون مشکلات ایشان مطرح و مورد بررسی قرار گرفت  .

 

ایشان برای بار اول با حضور در پشت بام ساختمان بنیاد تهدیدبه خودکشی می‌کند که با تلاش و سرعت عمل همکاران بنیاد و مشاوره های لازم  از بروز آسیب‌ جلوگیری می‌شود و سپس با حضور ایشان و اعضای کمیته موارد خاص(کمیته بحران) صورتجلسه ای به منظور حل مشکلات ایشان تدوین  گردید، و اما در ادامه ایثارگر مورد نظر پس از خروج از محوطه ساختمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با هدایت حراست بنیاد بدرقه شد، نامبرده بعد از چند دقیقه مجددآ در بیرون از فضای بنیاد شهید و جلو درب اصلی بنیاد اقدام به خودسوزی کرده است که متأسفانه در پی این اقدام دچار سوختگی شدید می‌شود.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد در انتها گفت: این شخص ایثارگر به‌ سرعت به بیمارستان منتقل شده است و در حال حاضر اقدامات درمانی برای وی در حال اجراست که امیدواریم شاهد بهبود و سلامتی وی باشیم.

 

گفتنی است دکتر قاضی زاده هاشمی، معاون رئیسی جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در پی بروز این حادثه دستور ویژه‌ای را به منظور پیگیری سریع این موضوع صادر نماینده ویژه‌ای نیز به این منظور به استان کهگیلویه و بویراحمد اعزام شده است.

 

دستور ویژه استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای بررسی خودسوزی فرزند شهید

سید علی احمد زاده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پی خودسوزی یکی از فرزندان شهدا در این استان دستور رسیدگی دقیق موضوع و برخورد با خاطیان و سهل انگاران را صادر کرد.

 

وی ضمن ابراز نگرانی و ناراحتی از موضوع پیش آمده، اظهارکرد: فرزندان شهدا میراث ارزشمندی برای نظام و انقلاب هستند و صیانت از آنها دفاع از آرمان های شهدا و انقلاب است.

 

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد خواستار آسیب‌شناسی و بررسی دقیق و در اسرع وقت در مورد دلایل این خودسوزی‌ شد.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: پس از بررسی دقیق موضوع، در صورت  بی توجهی به خانواده شهدا و ایثارگران با مقصران برخورد خواهد شد.

 

وی به مسئولان بنیاد شهید استان به صورت جدی تذکر داد و بیان کرد: بی توجهی به مطالبات و خواسته های خانواده شهدا به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار ورود اداره کل  بازرسی استان و دادستان مرکز استان و دیگر نهادهای مربوطه به قید فوریت در این خصوص شد و بیان کرد: این مهم باید در اولویت بررسی باشد و نتیجه بررسی در اسرع وقت به استاندار گزارش شود.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------