عاملان قتل وحید مرادی پای میز محاكمه



رسیدگی به این پرونده از 11 تیر امسال و بعد از درگیری خونین در محوطه هواخوری زندان رجایی‌شهر آغاز شد. در درگیری خونین میان زندانیان تلاش زندانبانان برای پایان دادن به این درگیری بی‌نتیجه ماند و یكی از زندانیان به نام وحید مرادی با پنج ضربه چاقو از پا درآمد. این در حالی بود كه تصاویر این درگیری از دوربین‌های مداربسته زندان ضبط شد.

یك روز بعد انتشار اخبار و تصاویر مربوط به كشته شدن وحید مرادی در زندان رجایی‌شهر در فضای مجازی سر و صدای زیادی به پا كرد. در این فیلم‌ها زندانیان تیزی خونین را نشان می‌دادند و كری‌خوانی می‌كردند.

​​​​​​​

از قتل در پنت‌هاوس

 تا درگیری در زندان

در بررسی‌ها مشخص شد وحید ۴۳ ساله كه چند سابقه كیفری داشت، اردیبهشت امسال از زندان آزاد شد و به مهمانی‌ای كه دوستش حسین به مناسبت آزادی او تدارك دیده، رفته بود. در این مهمانی او به كری‌خوانی در اینستاگرام پرداخت اما این كری‌خوانی‌ها به درگیری میان او، حسین و سه‌خواهرزاده‌ حسین منتهی شد و وحید در پنت‌هاوس برج حسین در خیابان ۲۱ ولنجك وی را با ضربه چاقو كشت و سه خواهرزاده‌اش را زخمی كرد. وحید بعد از این جنایت و در حالی كه قصد خروج از كشور را داشت در مرز ایران و تركیه بازداشت و به زندان رجایی‌شهر منتقل شد .

 

چون بعد از انتقال وحید به زندان رجایی‌شهر، بازپرس رسیدگی‌كننده به این پرونده احتمال وقوع خطر را برای وی مطرح كرده بود او به بند خصوصی منتقل شد اما پس از چند روز به بند عمومی رفت تا این‌كه 11 تیر در یک درگیری جنجالی كشته شد.

 

شناسایی 17 متهم 

با تكمیل تحقیقات پلیسی 17 نفر از زندانیان را  كه در درگیری منتهی به جنایت شركت كرده بودند، شناسایی كرد و سعید و عباس را كه به گفته سایر زندانیان نزدیك‌تر از سایرین به وحید بودند به عنوان متهمان اصلی تحت بازجویی قرار گرفتند ولی هر دو ادعا كردند ضربه كاری را با چاقوی دست‌ساز به وحید نزده‌اند. 

 

متهمان اصلی چه گفتند

 سعید كه سال ۸۸ در یك درگیری مرتكب قتل شده بود با پرداخت دیه رضایت گرفته و آزاد شده بود اما سیزدهم بهمن‌ ۹۵ در درگیری دسته‌جمعی كه در خیابان منصور رخ داده بود علی ۴۷ ساله را با اسلحه ساچمه‌زنی كشت و بار دیگر به زندان منتقل شد. وی كه در سرقت مسلحانه طلافروشی در لاهیجان نیز شركت كرده بود، ادعا كرد در درگیری منتهی به قتل در زندان رجایی‌شهر شركت داشته، ولی وحید را نكشته است .

 

او در بازجویی‌ها گفت: وحید خودش را عقاب ایران می‌خواند و دوستانش را اجیر می‌كرد تا به سایر زندانیان حمله كنند.

 

 او برای سایر زندانیان خط و نشان می‌كشید و بارها فیلم كری‌خوانی‌های او در شبكه‌های مجازی منتشر شده بود. من با او درگیر شدم، اما نمی‌دانم چه كسی به او ضربه كاری را زد .

عباس متهم دیگر این پرونده نیز كه سال ۸۵ به دنبال اختلاف خانوادگی با اسلحه یكی از اعضای خانواده‌اش را كشته و با دریافت دیه از قصاص رهایی یافته بود، قرار بود به‌زودی آزاد شود.

 

این زندانی هم در بازجویی‌ها گفت: وحید می‌گفت كفتارها باید پایین و شیرها بالا بنشینند. آن روز وقتی دعوا بالا گرفت متوجه نشدم چه كسی ضربه اصلی را به وحید زد.

 

 ۱۵ متهم دیگر این پرونده كه برخی از آنها اتهام شركت در نزاع منجر به قتل و تهیه تصویر از جسد وحید را دارند، ادعا كردند سعید و عباس با ترفندی خاص وحید را به انتهای سالن شماره یك كشاندند و او را با چاقو زدند. در حالی كه دوستان او در سالن شماره 3 مانده بودند.

 

 پرونده این جنایت جنجالی با صدور كیفرخواست به شعبه دهم دادگاه كیفری یك استان تهران فرستاده شده و قرار است عاملان این جنایت به‌زودی محاكمه شوند. این در حالی است كه مادر وحید از طرف خودش و پسر چهارساله وحید برای متهمان این پرونده حكم قصاص خواسته و می‌گوید پسرش با نامردی كشته شده است. 

 

 

 جام جم  

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------