متهم پرونده تولید شیر تقلبی در کرج به پنج سال حبس محکوم شد



معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان البرز گفت که پرونده تولید شیر تقلبی در شهرستان کرج که شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شده بود به پنج سال حبس محکوم شد. 

به گزارش ایرنا، دکتر علیرضا جمالی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در بازرسی های انجام شده توسط کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان کرج به همراه کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی که در فروردین ماه سال جاری پیرو گزارش تخلف یک واحد غیر مجاز تولید شیر تقلبی انجام شد، متخلف دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد.

 

وی اظهار داشت: بر اساس نتایج آزمایشگاهی از نمونه های ارسالی، در تولید این محصول تقلب صورت گرفته بود.

 

این مقام مسئول افزود: بر اساس رای مراجع قضایی، متهم این پرونده به ۵ سال حبس، جزای نقدی و محرومیت از اشتغال در حرفه مربوطه به مدت ۳ سال محکوم شد.

 

جمالی بر اهمیت استفاده از محصولات لبنی پاستوریزه تاکید کرد و گفت: واحدهای تولید کننده لبنیات سنتی از ادارات دامپزشکی پروانه ندارند ولی به جهت استفاده و عرضه شیر خام به عنوان فرآورده خام دامی تحت نظارت دامپزشکی قرار دارد و به صورت ادواری مورد پایش قرار می گیرد.

 

در بازرسی از این واحد صنفی که با نظارت نیروهای پلیس استان البرز انجام شد و پس از بررسی های میدانی، پنج مخزن ۲ هزار لیتری حاوی شیرهای درحال تولید، ۲۰۰ گونی مواد اولیه تولید شیر و تعدادی ابزار و آلات غیربهداشتی تهیه شیر و مواد خوراکی و همچنین افزودنی های غیرمجاز کشف شده بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------