هنوز علت فوت «مسعود» معلوم نیست



نزدیک ۵ ماه پیش جوانی که تنها ۲۱ سال سن داشت، در ۶ اسفندماه برای برطرف کردن مشکل تنفسی خود به پزشک مراجعه می‌کند و «جراحی بینی» تنها راه معالجه او عنوان می‌شود. 

به گزارش ایسنا، وقتی «مسعود» به اتاق عمل می‌رود در دقایق اولیه جراحی به حالت اغما رفته و دچار افت فشار می‌شود که همین موضوع موجب فوت او شده و خانواده‌اش را در غمی جانگداز و عمیق فرو می‌برد.

 

طبق اظهارات خانواده مرحوم، آنها پس از مرگ فرزندشان به قصد خونخواهی و یافتن علت مرگ در مراجع ذیصلاح از پزشک معالج شکایت کرده و خواستار رسیدگی به شکایت خود شدند که پس از برگزاری جلسات متعدد، پزشکی قانونی اعلام کرد تا ۳ ماه آینده نتیجه آزمایشات و بررسی‌های متعدد در رابطه با علت تامه مرگ این جوان همدانی که دانشجوی ترم آخر حقوق بود، اعلام خواهد شد.

 

برگزاری کمیسیون پزشکی قانونی در آینده‌ای نزدیک

مادر مرحوم مسعود ترابی‌نژاد از برگزاری کمیسیون پزشکی قانونی برای مشخص شدن علت تامه مرگ پسرش در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

 

زهرا مظاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا بیان کرد: با توجه به انجام بررسی‌ها و انجام آزمایشات مختلف، نتیجه نهایی و رأی قطعی در کمیسیون پزشکی قانونی که به زودی برگزار خواهد شد اعلام می‌شود.

 

وی تصریح کرد: متأسفانه بررسی علت مرگ پسرم توسط پزشکی قانونی بیشتر از ۳ ماه طول کشیده در صورتی که اعلام کرده بودند کمتر از ۳ ماه نتیجه اعلام خواهد شد و ما همچنان منتظر برگزاری کمیسیون هستیم.

 

مادر مسعود با اشاره به اظهارت پزشکی قانونی خاطرنشان کرد: طبق اظهارات برخی از کارشناسان پزشکی قانونی، حساسیت به داروی بیهوشی علت مرگ پسرم است اما این موضوع را قبول ندارم چرا که بر فرض محال حتی اگر پسرم حساسیت داشت، باید پزشک قبل از عمل، تست حساسیت انجام می‌داد.

 

این در حالیست که این جوان همدانی پیش از عمل بینی چندین بار جراحی با بیهوشی کامل انجام داده و هیچ مشکلی برای او به وجود نیامده بود و اینکه کارشناسان پزشکی قانونی مدعی هستند علت مرگ حساسیت بوده است، غیرمنطقی است.

 

پیگیر شکایتم هستم

مظاهری با تأکید بر اینکه به طور جدی پیگیر شکایت هستیم، عنوان کرد: هر یک از افراد خاطی در این امر پس از مرگ پسرم اظهاراتی بیان کردند، از جمله اینکه پسرم برای جراحی زیبایی به پزشک مراجعه کرده بود و یا بیماری قلبی داشته است که هیچ‌یک درست نیست.

 

مادر این مرحوم یادآور شد: پسر من فقط به علت مشکلات تنفسی که او را اذیت می‌کرد، راضی به جراحی شد و همچین او در سلامت کامل به سر می‌برد و هیچ بیماری قلبی نداشته است.

 

وی اظهار کرد: طولانی شدن فرآیند بررسی علت مرگ پسرم هیچ تغییری در تصمیم من و پدرش ایجاد نکرده و ما همچنان پیگیر خواهیم بود.

 

در تاریخ ۲۰ اسفند سال گذشته طی مصاحبه خبرنگار ایسنا با مدیرکل پزشکی قانونی وی مدعی شد که نتیجه نهایی و علت قطعی تا یک ماه دیگر اعلام خواهد شد این در حالیست که اکنون ۵ ماه از وعده مدیرکل پزشکی قانونی می‌گذرد.

 

همچین دکتر علی احسان صالحی اظهار کرد: از براساس تحقیقات و بررسی‌های انجام شده احتمال می‌رود حساسیت و یا عوارض دارویی عامل فوت این پسر جوان بوده باشد.

 

وی در مصاحبه‌ای جدید با بیان اینکه هنوز علت مرگ این جوان مشخص نشده است، به ایسنا گفت: به زودی کمیسیون پزشکی قانونی در رابطه با بررسی این پرونده تشکیل می‌شود و به این معنای مشخص شدن علت مرگ نیست.

 

سرانجام پرونده مرگ جوان همدانی چه می‌شود؟

رئیس سازمان نظام پزشکی همدان نیز از بررسی پرونده فوت جوان همدانی بر اثر جراحی بینی در سازمان پزشکی قانونی خبر داد.

 

علیرضا مدرکیان در تشریح این خبر بیان کرد: در حال حاضر تمام مراحل کارشناسی و بررسی پرونده این جوان انجام شده است و منتظر جواب پزشکی قانونی در رابطه با علت تامه مرگ هستیم.

 

وی ادامه داد: جلسات متعددی برای بررسی و کارشناسی علت فوت این جوان همدانی در سازمان نظام پزشکی برگزار شده اما برای اعلام نتیجه نهایی باید نتیجه بررسی‌های پزشکی قانونی نیز به سازمان اعلام و ابلاغ شود.

 

مدرکیان خاطرنشان کرد: پس از اعلام نتایج بررسی پزشکی قانونی و علت مرگ این جوان ۲۲ ساله، سازمان نظام پزشکی همدان می‌تواند تصمیم بگیرد و رأی نهایی را اعلام کند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------