جاعلان نسخه‌های پزشکی دستگیر شدند



اعضای باند چهارنفره جعل نسخه‌های پزشکی بعد از دستگیری اعتراف کردند با استفاده از نسخه جعلی، داروی کمیاب را تهیه می‌کردند و در بازار آزاد می‌فروختند. 

به گزارش شرق؛ اواخر فروردین‌ماه پرونده‌ای از سوی بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 6 تهران با شکایت یکی از دانشگاه‌های علوم پزشكی برای رسیدگی تخصصی به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد.

 

مفاد پرونده حاکی از آن بود كه افرادی با دردست‌داشتن نسخه پزشكی جعلی به دانشگاه علوم پزشکی مراجعه كرده و تقاضای داروهای کمیابی را كه برای بیماران خاص است، کرده‌اند.

 

این پرونده به‌صورت ویژه در دستور کار تیم مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه سوم پلیس آگاهی قرار گرفت و مراقبت‌های ویژه آغاز شد. تردد افراد تحت کنترل درآمد تا اینکه کارآگاهان موفق شدند مرد جوانی را که برای خرید داروی کمیاب با دردست‌داشتن نسخه جعلی به دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کرده بود، شناسایی و دستگیر کنند. با دستگیری اولین متهم پرونده، دو نفر از همدستانش که در بیرون از دانشگاه در حال پرسه‌زنی بودند، بازداشت شدند. پس از انتقال متهمان به پلیس آگاهی مشخص شد هر سه متهم سابقه اعتیاد دارند و به‌ازای دریافت وجهی به دانشگاه علوم پزشکی مراجعه می‌کردند و با تهیه داروی کمیاب با نسخه جعلی دارو را در اختیار سرکرده باند قرار می‌دادند.

 

متهمان اظهار كردند سرکرده باند فردی 39ساله است که نسخه‌های جعلی را تهیه می‌کرد و در اختیار آنها قرار می‌داد. در ادامه تحقیقات پلیسی مخفیگاه سرکرده باند در حوالی خیابان شریعتی شناسایی و او با هماهنگی‌های قضائی در مخفیگاهش دستگیر شد. این فرد پس از انتقال به پلیس آگاهی به جرمش اعتراف کرد و گفت با تهیه داروهای کمیاب با نسخه جعلی آنها را به قیمت آزاد در بازار به افراد عبوری می‌فروخت. سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت، با اشاره به اینکه تعیین ارزش ریالی اعمال مجرمانه متهم به بررسی جامعی نیاز دارد، گفت: متهم اصلی پرونده با دستور قضائی در اختیار پلیس آگاهی قرار دارد و سایر متهمان با صدور قرار قانونی روانه زندان شدند. 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------