ماجرای دزدان هتل نشین!



 اخبار حوادث,خبرهای حوادث ,حوادث روز
اعضای یک باند سرقت خودرو در حالی با دستورات ویژه قضایی و تلاش نیروهای انتظامی در مشهد دستگیر شدند که زن و مرد هتل نشین از سرکردگان اصلی این باند بودند.

به گزارش خراسان، ردیابی این باند سرقت از بیست و هفتم مرداد زمانی آغاز شد که نیروهای کارآزموده گشت انتظامی کلانتری شهرک ناجای مشهد هنگام انجام وظیفه و گشت زنی در حوزه استحفاظی به مردی برخورد کردند که مدعی بود جوانی در حال فروش قطعات و لوازم یک پراید سرقتی است.

 

به  دنبال دریافت این خبر، بی درنگ خودروی گشت به سمت خیابان شقایق جنوبی حرکت کرد چرا که مرد مذکور نشانی آن خیابان را به ماموران داده بود. چند دقیقه بعد ماموران گشت جوانی به نام «ح – م» را درحالی دستگیر کردند که مشغول فروختن کپسول گاز خودروی پراید بود. این جوان که خود را  مالک پراید سورمه ای معرفی می کرد به نیروهای گشت گفت: پرایدی که مقابل مغازه پارک است، به خودم تعلق دارد در همین حال ماموران از طریق بی سیم شماره پلاک خودرو را از مرکز فرماندهی پلیس استعلام کردند که مشخص شد پراید مذکور یک شب قبل از منطقه شهر جدید گلبهار سرقت شده است.

 

با لو رفتن ماجرای سرقت، بلافاصله ماموران جوان متهم به سرقت را با دستور سرهنگ فیاضی (رئیس کلانتری شهرک ناجا) به مقر انتظامی هدایت کردند و مراتب را به قاضی اسماعیل رحمانی (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) اطلاع دادند. قاضی رحمانی که براساس تجربه قضایی احتمال می داد در پس این ماجرای سرقت، باند گسترده ای وجود دارد، از ماموران خواست هرچه سریع تر و با به کارگیری امکانات تخصصی و فنی، برای ریشه یابی باند و ردزنی افراد مرتبط دیگر اقدام کنند.

 

بنا بر گزارش خراسان، با این دستور قاطع قضایی، گروه ویژه ای از نیروهای زبده تجسس کلانتری شهرک ناجا وارد عمل شدند و به بازجویی های تخصصی از متهم دستگیر شده پرداختند. «ح- م» در اعترافات خود راز دزدان هتل نشین را فاش کرد و گفت: پراید را به همراه زن و مردی که اکنون در یکی از هتل های  مشهد ساکن هستند از گلبهار سرقت کردیم و من قصد فروش لوازم آن را داشتم که دستگیر شدم. به دنبال اعترافات صریح متهم، گروه ویژه تجسس با  کسب مجوزهای قضایی عازم هسته مرکزی شهر شدند و با همکاری مدیر هتل به اتاق دزدان رفتند.

 

وقتی «الف-الف» (یکی از سرکردگان باند) نیروهای انتظامی را مقابل خود دید، تازه فهمید که هتل نشینی به پایان رسیده است و باید سال های دیگر جوانی اش را پشت میله های زندان بگذراند. گزارش خراسان حاکی است، همزمان با دستگیری «الف-الف» و آرزو    زن جوانی که در سرقت های خودرو نقش داشت، ماموران انتظامی به بازرسی اتاق آن ها پرداختند و علاوه بر مقادیری مواد مخدر صنعتی و سنتی، چندین سوئیچ خودرو را نیز به همراه چند گوشی تلفن همراه کشف کردند و در جست و جوی خودروهای سرقتی برآمدند آنان با استفاده از شگردهای پلیسی همچنین یک دستگاه پراید نقره ای سرقتی دیگر را نیز که در هتل پارک شده بود به همراه یک دستگاه دوچرخه سرقتی کشف کردند و در حال انتقال به کلانتری بودند که «الف» از خودرو بیرون پرید و پا به فرار گذاشت.

 

در همین حال نیروهای تجسس بعد از یک تعقیب و گریز طولانی او را دوباره به دام انداختند و به مقر انتظامی منتقل کردند. با اعترافات متهمان، این پرونده وارد مرحله جدیدی شد و راز عجیب یک باند حرفه ای سرقت خودرو و فروش لوازم و قطعات آن به مالخران لو رفت.

به گزارش خراسان، نیروهای کلانتری که با دستورات ویژه قضایی و هدایت رئیس کلانتری متهمان را یکی پس از دیگری به دام می انداختند در نهایت به سرنخ هایی رسیدند که نشان می داد اعضای باند قطعات و لوازم سرقتی خودروها را به یک مالخر حرفه ای می فروشند بنابراین ادامه عملیات به مناطق الهیه و قاسم آباد کشید و نیروهای عملیاتی کلانتری فروشگاه و منزل این جوان (متهم مالخری) را مورد بازرسی قرار دادند. براساس این گزارش، در بازرسی از این فروشگاه مقادیر زیادی لوازم سرقتی شامل جک، باتری، پخش و ضبط، دزدگیر، رسیورهای ماهواره، تعدادی پیک نیک، انواع جعبه های ابزار و آچارآلات ، دوربین فیلم برداری، کابل های بریده شده، انواع باند، زنجیر چرخ، مقادیری مواد مخدر صنعتی و لوازم استعمال به همراه تعداد زیادی لاستیک و رینگ خودرو و ... کشف شد.

 

تلاش گسترده ماموران ویژه تجسس برای دستگیری دیگر افراد مرتبط با اعضای این باند در حالی با نظارت مستقیم قاضی رحمانی ادامه دارد که تاکنون هفت نفر از اعضای باند دستگیر شده اند و دو دستگاه خودرو به همراه مقادیر زیادی لوازم سرقتی کشف شده است.

  

 خراسان/سجادپور

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------