آخرین اخبار بین الملل

بایدن و اوباما،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست. به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، کمپین…

حمله دوباره اسرائیل به فرودگاه دمشق/ کشته شدن 5 نظامی سوریه



حمله اسرائیل به سوریه،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
فرودگاه دمشق پایتخت سوریه و مناطق اطراف آن مورد هدف حمله هوایی اسرائیل قرار گرفتند. این خبر را رسانه های دولت سوریه اعلام کردند.

به گزارش عصرایران، خبرگزاری دولت سوریه (سانا) به نقل از منابع نظامی گزارش داد: در این حمله 5 نظامی سوریه کشته شدند و خسارت مادی نیز به جای گذاشت.

 

حمله در نخستین ساعت های بامداد امروز شنبه، از سمت دریاچه تبریه روی داد و فرودگاه دمشق و چند نقطه دیگر در جنوب دمشق مورد هدف قرارگرفت.

 

وزارت دفاع سوریه هم با اعلام خبر این حمله گفت سیستم های دفاع هوایی ارتش این کشور، موشک های شلیک شده از سوی اسرائیل را رهگیری کرده و توانست تعدادی از آنها را سرنگون کند.

 

سازمان "دیده بان حقوق بشر سوریه" از سازمان های مخالف دولت سوریه مستقر در لندن هم مدعی شد در این حمله اسرائیل، گروه های هم پیمان ایران هدف حملات قرار گرفتند.چند هفته قبل از این هم اسرائیل فرودگاه های دمشق و حلب را بمباران کرد. این حمله باعث شد فرودگاه حلب برای چند روز تعطیل شود.

 

این برای چندمین بار است که فرودگاه دمشق با حمله اسرائیل روبه رو می شود. قبلا هم این حملات، منجر به تعطیلی حدود دو هفته ای فرودگاه شد.

 

از سال 2011 تاکنون یعنی آغاز بحران و جنگ داخلی سوریه، اسرائیل صدها حمله علیه سوریه داشته اما معمولا اسرائیل مسوولیت این حملات را برعهده نمی گیرد و سکوت می کند.

 

قبل از این هم رویترز به نقل از منابع دیپلماتیک و اطلاعاتی در منطقه مدعی شده بود اسرائیل حملات به فرودگاه های سوریه را افزایش داده زیرا اسرائیل می خواهد به مسیرهای هوایی پشتیبانی تسلیحاتی ایران از گروه های هم پیمان خود در سوریه و لبنان از جمله حزب الله ضربه بزند.

 

ایران تاکنون بارها هر گونه ارتباط با گروه هایی در سوریه را تکذیب کرده است.

 

قبلا  هم وزیر دفاع اسرائیل مدعی شد ایران در سوریه در حال تولید تسلیحات از جمله موشک است. وی ادعا کرده بود ایران این تسلیحات تولیدی را به گروه های هم پیمانش در سوریه و حزب الله لبنان می دهد.

 

بنی گانتس وزیر دفاع اسرائیل گفته بود: ایران مرکز تحقیقات و پژوهش های علمی سوریه را به تاسیسات تولید موشک و تسلیحات دقیق میان برد و دوربرد تبدیل کرده است. ایران این تسلیحات را به حزب الله و دیگر نمایندگانش می دهد. به عبارت دیگر، این مرکز به جبهه جدید ایران و کارخانه ساخت سلاح استراتژیک و پیشرفته تبدیل شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------