آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار به تل آویو می‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد دولت بایدن قصد مجهز کردن تل آویو به سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار را دارد. به گزارش ایسنا،…

نیویورک تایمز اطلاعات تازه‌ای از افشاگری بولتون علیه ترامپ منتشر کرد



اخبار,اخبار بین الملل,جان بولتون
«نیویورک تایمز» که به بخش‌هایی از کتاب تازه «جان بولتون» مشاور امنیت ملی سابق آمریکا دست پیدا کرده، اطلاعات جدیدی علیه «دونالد ترامپ» رییس جمهوری این کشور افشا کرد.

به گزارش ایرنا، این روزنامه آمریکایی جمعه شب نوشت: رییس جمهوری آمریکا در ماه می (اردیبهشت-خرداد) به بولتون دستور داده بود تا با «ولودیمیر زلنسکی» رییس جمهوری اوکراین تماسی تلفنی برقرار کند و او را به ملاقات با «رودی جولیانی» وکیل ترامپ ترغیب کند.

 

بنا بر این افشاگری، «مایک مولونی» سرپرست ستاد کارکنان کاخ سفید و «پت سیپولون» مشاور کاخ سفید نیز در زمانی که ترامپ به بولتون چنین دستوری داده، حضور داشتند.

 

بولتون در کتابش گفته که تماسی میان جولیانی و زلنسکی برقرار نکرد. کتاب تازه بولتون هنوز منتشر نشده و قرار است در ماه مارس انتشار یابد.

 

جولیانی در گفت‌ وگوی کوتاهی با نیویورک تایمز اظهار کرد که ادعای بولتون در این باره «کاملاً نادرست» است.

 

به نوشته این روزنامه، انتشار خبر حضور سیپولون در زمان اعلام دستور ترامپ به بولتون باعث می‌شود تا ابعاد تازه‌ای از موضوع فشار کاخ سفید بر اوکراین آشکار شود.

 

بلافاصله پس از انتشار گزارش نیویورک تایمز، ترامپ بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد: من هرگز به جان بولتون دستور ندادم که جلسه‌ای میان رودی جولیانی و زلنسکی ترتیب بدهد.

 

ترامپ در این بیانیه، جولیانی را «یکی از بزرگ‌ترین مبارزان با فساد در آمریکا و بزرگ‌ترین شهردار تاریخ نیویورک» توصیف کرد.

 

بر اساس بخش‌هایی که پیشتر از این کتاب فاش شده بود، ترامپ در ماه اوت ۲۰۱۹ (شهریورماه) به بولتون گفته بود که کمک نظامی ۳۹۱ میلیون دلاری به اوکراین را برای مجبور کردن این کشور به انجام تحقیقات علیه دموکرات‌های آمریکایی از جمله جو بایدن متوقف می‌کند.

 

هفته جاری رسانه‌های آمریکایی از افشاگری بولتون در کتاب جدیدش خبر دادند. به دنبال آن، ترامپ در پیامی توئیتری بولتون را متهم کرد که برای به دست آوردن سمت مشاور امنیت ملی به او التماس کرده است و اگر رییس جمهوری آمریکا به حرف‌های او گوش می‌کرد «الان ما باید شاهد جنگ جهانی ششم می‌بودیم.»

 

شبکه خبری سی‌بی‌اس چهارشنبه‌شب گزارش داد کاخ سفید در نامه‌ای به بولتون هشدار داده است که حق انتشار کتاب جدیدش را که حاوی مطالب افشاگرانه‌ای است، ندارد.

 

کاخ سفید در این نامه به وکیل بولتون گفته است که بر اساس قوانین فدرال در منع انتشار اطلاعات طبقه‌بندی شده، کتاب وی بدون حذف بخش‌های حاوی چنین اطلاعاتی حق چاپ یا انتشار از طریق دیگری را ندارد.

 

ترامپ متهم است که اواسط تابستان در تماسی تلفنی با زلنسکی وی را تحت فشار قرار داده بود تا درباره عملکرد مالی «هانتر بایدن» پس جو بایدن تحقیق کند. بایدن رقیب اصلی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری به شمار می‌آید و هدف ترامپ ضربه زدن به شانس انتخاباتی بایدن بود.

 

کنگره آمریکا در پی افشای اقدام ترامپ طرح استیضاح وی را آغاز کرد. در زمان حاضر، جلسات محکمه ترامپ در سنا در جریان است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------