ترامپ: ۳ هواپیما حاوی تجهیزات پزشکی به لبنان ارسال کردیم/ شرکت موزامبیکی: نیترات آمونیوم در بندر بیروت متعلق به ما بود



اخبار,اخبار بین الملل,ترامپ و میشل عون
رئیس‌جمهور آمریکا در تماس تلفنی با همتای لبنانی خود، کشته شدن شمار زیادی از مردم لبنان در حادثه انفجار بندر بیروت را تسلیت گفت.

به گزارش تسنیم به نقل از المیادین، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا دیشب با «میشل عون» رئیس جمهور لبنان تماس تلفنی برقرار کرد.

 

ترامپ در این تماس تلفنی ضمن تسلیت به همتای لبنانی خود به مناسبت کشته شدن بیش از 150 نفر از مردم لبنان در انفجار بندر بیروت، بر حمایت خود از لبنان برای عبور از این بحران تاکید کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه کمک‌های فوری از کشورش به لبنان ارسال خواهد شد، تصریح کرد: من برای حمایت از لبنان در کنفرانس پاریس که ماکرون خواستار برگزاری آن شده، شرکت می‌کنم.

 

از سوی دیگر، رئیس جمهور لبنان  به ترامپ گفته که امیدوار است آمریکا برای پایان پرونده ترسیم مرزهای دریایی کمک کند.

 

میشل عون تصریح کرد: برای حمایت از ثبات امنیتی و اجتماعی لبنان و مقابله واقعی با فساد و مجازات مفسدان به همکاری با یکدیگر نیاز داریم.

 

ترامپ: ۳ هواپیمای محتوی تجهیزات پزشکی به لبنان ارسال کردیم

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد شنبه ادعا کرد «میشل عون»، همتای لبنانی خودش را از ارسال ۳ هواپیمای محتوی تجهیزات پزشکی برای لبنان مطلع کرده است.

 

ترامپ در توئیتر نوشت: «ما روز یکشنبه یک کنفرانس تلفنی با رئیس‌جمهور ماکرون، سران لبنان و سران کشورهای مختلف دنیا خواهیم داشت. همه می‌خواهند کمک کنند.»

 

رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی دیگر نوشت: «ساعت ۳ بعد از ظهر امروز با رئیس‌جمهور لبنان، عون صحبت کردم تا به اطلاعش برسانم سه هواپیمای بزرگ پر از تجهیزات پزشکی، غذا و آب هستند در راه [لبنان] هستند. علاوه بر این، نیروهای امداد، تکنسین، پزشک و پرستارها هم در راه هستند.»

 

شرکت موزامبیکی: نیترات آمونیوم توقیف شده در بندر بیروت متعلق به ما بود

سخنگوی یک شرکت ویژه ساخت مواد منفجره در کشور موزامبیک اعلام کرد: بار نیترات آمونیومی که منجر به انفجار در بندر بیروت بود، مربوط به شرکت ما بود که از گرجستان به سمت موزامبیک می‌آمد اما این بار نرسید.

 

وی به شبکه «سی ان ان» عربی گفت: این بار ویژه ساخت مواد منفجره برای شرکت‌های معدن در موزامبیک بود که حدود هفت سال پیش در بندر بیروت مصادره و توقیف شد.

 

وی در ادامه از مدت نگهداری این بار در بندر بیروت ابراز تعجب کرد و گفت: این ماده‌ای نیست که بتوان بدون هیچ استفاده از آن، آن را نگه داشت. ماده مذکور بسیار خطرناک است و انتقال آن باید بر اساس استاندارهای دقیق حمل و نقل انجام شود. این ماده‌ای بسیاری خطرناک و اکسیده شونده است که برای تولید مواد منفجره از آن استفاده می‌شود. مانند باروت نیست... باروت پایدارتر از این ماده است.

 

اینترپل تیم متخصص به لبنان می‌فرستد

اینترپل اعلام کرد قرار است به درخواست مقامات لبنانی، یک تیم متخصص از تیم پاسخگویی سریع پس از انفجار بیروت به این کشور اعزام شود که در نتیجه آن ۱۷۰ تن کشته شدند و مساحت زیادی از این شهر تخریب شد.

 

اینترپل همچنین اعلام کرد: تیم بین‌الملل شامل کارشناسانی است که در تعیین هویت قربانیان این حادثه کمک خواهد کرد و می‌تواند تجربه اینترپل کمک ارزشمندی برای مقامات کشور داشته باشد و ما به ارائه هر کمکی به لبنان که لازم باشد، ادامه خواهیم داد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------