واکنش‌ها به اعلام عادی‌سازی روابط بحرین و اسرائیل/ ترامپ: کشورهای بیشتری به توافق با اسرائیل خواهند پیوست



اخبار,اخبار بین الملل,واکنش‌ها به اعلام عادی‌سازی روابط بحرین و اسرائیل
توافق اسرائیل و بحرین باعث واکنش کشورهای جهان شد که برخی از آن ها موافق و تعدادی دیگر مخالف این توافق بودند.

کشورهای جهان و برخی از چهره ای سیاسی به اعلام عادی‌سازی روابط بحرین و اسرائیل واکنش نشان دادند.

 

ترامپ: کشورهای بیشتری به توافق با اسرائیل خواهند پیوست

فارس نوشت: «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا امروز جمعه بعد از اعلام عادی‌سازی روابط میان بحرین و رژیم صهیونیستی در کاخ سفید سخنرانی کرد.

 

ترامپ در این سخنرانی گفت: «اشتیاق زیادی برای پیوستن به توافق صلح با اسرائیل وجود دارد.» او مدعی شد منطقه خاورمیانه، ایمن‌تر، باثبات‌تر و صلح‌آمیزتر خواهد شد.

 

کوشنر: توافق اسرائیل و بحرین شامل افتتاح سفارت می‌شود

جارد کوشنر، داماد و مشاور دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا خاطرنشان کرد، مذاکراتی با کشورهای مختلف منطقه برای نزدیک کردن ملت‌ها به یکدیگر برقرار است.

 

کوشنر همچنین تصریح کرد، توافق دولت اسرائیل و بحرین بر سر عادی‌سازی روابط شامل افتتاح سفارتخانه نیز می‌شود.

 

نتانیاهو: توافق بحرین برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل، دوره‌ جدیدی برای صلح است

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تصریح کرد: طی سال‌های مدیدی، ما برای صلح سرمایه گذاری می‌کردیم. در حال حاضر، صلح در حال به ثمرنشستن میان ما است. این صلح سرمایه گذاری‌های گسترده‌ای را به اقتصاد اسرائیل خواهد آورد. این امر بسیار مهم است.

 

واکنش فتح و حماس به عادی‌سازی روابط اسرائیل و بحرین

جنبش حماس امروز جمعه اعلام کرد، توافق برای عادی‌سازی روابط اسرائیل و بحرین، اصراری برای اجرای بندهای معامله قرن است که مساله فلسطین را از بین می‌برد.

 

در همین حال،‌ سازمان آزادی‌بخش فلسطین اعلام کرد که عادی‌سازی روابط با اسرائیل را ضربه‌ای خیانت‌کارانه دیگری به مساله فلسطین می‌داند.

 

وزیر سابق بحرینی: توافق با اسرائیل، شکوفایی و ثبات به ارمغان خواهد آورد

«خالد بن احمد»، وزیر خارجه سابق بحرین از توافق کشورش با رژیم صهیونیستی بر سر عادی‌سازی روابط استقبال کرد و گفت که این اقدام به نفع منطقه است.

 

او شامگاه جمعه در توییتی مدعی شد که توافق مذکور به ثبات و شکوفایی منطقه نیز کمک خواهد کرد و «پیامی مثبت و مشوّق» برای صهیونیست‌ها است مبنی بر اینکه «صلح عادلانه و فراگیر با مردم فلسطین بهترین راه بوده و به نفع آینده آن‌ها و آینده همه ملت‌های منطقه است».

 

استقبال سیسی از توافق بحرین و رژیم صهیونیستی

عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر در صفحه کاربری خود در فیسبوک نوشت: با اهتمام ویژه‌ای بیانیه مشترک آمریکا، بحرین و اسرائیل در خصوص توافق بر سر برقراری روابط دیپلماتیک میان منامه و تل‌آویو را دنبال کردم.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: "من این گام مهم برای برقراری ثبات و صلح در خاورمیانه را که صلح و سازش عادلانه و دائمی برای مسأله فلسطین محقق می‌کند، ارج می‌نهم و از تمامی عاملان اجرای این اقدام تاریخی تشکر می‌کنم".

 

امارات به بحرین و رژیم صهیونیستی تبریک گفت

هند العتیبی، سخنگوی وزارت امور خارجه امارات امروز در توئیتی نوشت: وزارت خارجه امارات به بحرین و اسرائیل به دلیل تصمیمشان مبنی بر برقراری کامل روابط دیپلمایک تبریک می‌گوید.

 

وی مدعی شد که این اقدام، در ثبات و رفاه در منطقه سهیم خواهد بود.

 

وعده ‎های عربستان و امارات برای جلب رضایت تشکیلات خودگردان

دولت‌های ریاض و ابوظبی در ماههای تلاش کرده‌اند با ارائه پیشنهادات وسیع مالی به تشکیلات خودگردان، رام‌الله را با روند سازش با رژیم صهیونیستی همراه کنند.

 

به گزارش فارس، منابع اسرائیلی امروز (جمعه) از رایزنی‌های دولت‌های امارات، عربستان سعودی، بحرین و مصر با تشکیلات خودگردان برای عدم مخالفت با سازش در ماههای گذشته خبر دادند.

 

به نوشته وبسایت معا، روزنامه‌ عبری‌زبان «گلوبز» به نقل از منابع آگاه نوشته است که این رایزنی‌ها سری بوده و ریاض و ابوظبی به تشکیلات خودگردان وعده داده بودند که در ازای عدم مخالفت با عادی‌سازی روابط با تل آویو، روند الحاق کرانه باختری به سرزمین اشغالی را متوقف کرده و مذاکرات با اسرائیل نیز آغاز شود.

 

همچنین این دو کشور طرح‌های اقتصادی بزرگی را به مقامات رام‌الله پیشنهاد داده بودند که از جمله آن‌ها سرمایه‌گذاری گسترده در زیرساخت‌ها و باز شدن کانال‌های مستقیم تجارت و فروش نفت و گاز با قیمت پایین به فلسطینی‌ها بود. ریاض و ابوظبی همچنین پیشنهاد ساخت شهرک‌های صنعتی بزرگ و به کار گیری دهها هزار نفر از مهندسان و دانشگاهیان فلسطینی در شرکت‌های کشورهای عربی خلیج فارس را به طرف فلسطینی داده بودند.

 

بنابراین گزارش، در این رایزنی‌ها، مسأله غزه و کمک به تشکیلات خودگردان برای تسلط دوباره بر این منطقه نیز به میان آمده بود.

 

امارات و عربستان همچنین به تشکیلات خودگردان وعده داده بودند که توافق اقتصادی پاریس (۱۹۹۴) را اجرایی کنند.

 

روزنامه اسرائیلی «گلوبز» به نقل از منابع خود نوشت که تشکیلات خودگردان چنین پیشنهاداتی را غیر عملی خوانده و با آن مخالفت کرده است.

 

ایسنا

فارس

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------