آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

صابرین نیوز: حمله اسرائیل به جنوب سوریه و عراق | وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد

کانال تلگرامی صابرین نیوز بامداد جمعه گزارش داد که استان سویدا در جنوب سوریه و منطقه ای در عراق هدف حمله اسرائیل قرار گرفته است. به گزارش…

انتخابات آمریکا 2020 | پیروزی ترامپ در ایالت کارولینا شمالی؛ او به 229 رای الکترال رسید



اخبار,اخبار بین الملل,انتخابات آمریکا
داستان انتخابات آمریکا هنوز تمام نشده است و دونالد ترامپ هنوز به پیروزی امید دارد.

00:05/ پیروزی ترامپ در ایالت کارولینا شمالی؛ او به 229 رای الکترال رسید

ترامپ در ایالت کارولینا شمالی با 15 رای الکترال پیروز شد و به این ترتیب آرای الکترال خود را به 229 رساند.

 

22:17/ اظهارات سناتور آمریکایی درباره رای گیری پستی

لیندزی گراهام، سناتور آمریکایی در یک برنامه تلویزیونی گفت: اگر ما برای (ممنوعیت) رای‌گیری پستی اقدامی نکنیم هیچگاه نمی‌توانیم یک رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه داشته باشیم.

 

22:10/ مایک پامپئو: قدرت با آرامش برای یک دوره دیگر به دولت ترامپ منتقل خواهد شد

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا امروز سه شنبه در پاسخ به سئوالی درباره روند انتقال قدرت به «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات در انتخابات آمریکا اظهارنظر کرد.

 

وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به سئوالی درباره این که آیا وزارت خارجه با تیم انتقال قدرت جو بایدن در تماس است اظهار‌کرد: «قدرت با آرامش به دولت دوم ترامپ منتقل خواهد شد.»

 

پامپئو در ادامه اظهار‌کرد: «ما آماده ایم. دنیا در حال تماشای اتفاقاتی است که به وقوع می پیوندد. ما همه آرا را خواهیم شمرد، وقتی که فرایند امور به پایان رسید الکتورها انتخاب شدند. در اینجا فرایندی وجود دارد که قانون اساسی آنرا به روشنی مشخص کرده است.»

 

وی در ادامه تصریح کرد دنیا باید اطمینان داشته باشد انتقال قدرتی که لازم است تا کارآمدی وزارت خارجه را تضمین کند، با موفقیت انجام خواهد شد.

 

وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه آیا تصور می‌کند در انتخابات آمریکا تخلف گسترده صورت گرفته گفت: «من وزیر خارجه هستم؛ با من از همه جای دنیا تماس گرفته می‌شود. این آدم‌ها می‌دانند که ما یک روند قانونی داریم که زمان‌بر است. اعلام نتیجه انتخابات در سال ۲۰۰۰ بیش از ۳۷ روز طول کشید. آن موقع، انتقال قدرت با موفقیت انجام شد. من کاملاً مطمئنم که ما همه آرای قانونی را خواهیم شمرد و باید همین کار را انجام دهیم.»

 

مایک پامپئو در بخش دیگری از این کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا هیچ کشور خارجی در انتخابات آمریکا دخالت کرده یا خیر، گفت که وزارت امنیت داخلی آمریکا باید به این سئوال پاسخ دهد، اما تلاش‌های عظیمی برای جلوگیری از دخالت در انتخابات انجام شده است.

 

یک خبرنگار دیگر از پامپئو پرسید وزارت خارجه آمریکا دائماً برای کشورهای دیگر بیانیه صادر می‌کند و نامزدهای بازنده را به پذیرش نتیجه انتخابات دعوت می‌کند. او سپس پرسید: «آیا عدم پذیرش نتیجه انتخابات از سوی رئیس‌جمهور ترامپ از این تلاش‌ها اعتبارزدایی نمی‌کند؟»

 

پامپئو در جواب گفت: «این احمقانه است و شما هم می‌دانید که احمقانه است و به همین خاطر که احمقانه هم هست این سئوال را پرسیدی.

 

وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفت که وزارت خارجه آمریکا برای کشورهای دیگر هم به این اهمیت می‌دهد که نتیجه رأی‌گیری انعکاس خواست مردم باشد. او سپس گفت: «به همین منوال، ما انتظار داریم که در کشور خودمان هم همه آرا شمرده شوند.»

 

22:03/ جانسون هم به بایدن تبریک گفته بود هم ترامپ!

روزنامه گاردین روز سه شنبه نوشت: نخست وزیر انگلیس در پیامی به بایدن برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ تبریک گفت اما متن وی حامل پیام تبریک به دونالد ترامپ نیز بود.

 

 بوریس جانسون روز شنبه در بیانیه ای نوشت: به جو بایدن برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و کامالا هریس برای بدست آوردن دستاوردی تاریخی تبریک عرض می کنم.

 

جانسون در ادامه نوشت: آمریکا مهم‌ترین شریک ما است و بی صبرانه منتظرم تا در خصوص اولویت‌های مشترکمان، از تغییرات آب و هوایی تا مسائل تجاری و امنیتی همکاری کنم.

 

روزنامه گاردین با اشاره به متن تبریک جانسون گزارش می دهد که در دل پیام نخست وزیر انگلیس پیام دیگری به ترامپ برای پیروز شدن در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا وجود دارد و تنها یک پیام ساده نیست.

 

به نوشته گاردین، جانسون به شکلی کلمات تبریک به "بایدن در انتخابات خود را" نوشته که با تغییر کلمات می توان متوجه شد که به ترامپ تبریک گفته است.

 

به ادعای گاردین، جانسون حتی با تغییر کلمات در عبارت، آمریکا مهم‌ترین شریک ما است و بی صبرانه منتظرم تا همکاری کنم. پیروزی دور دوم ترامپ در انتخابات را قید کرده است.

 

سخنگوی دولت انگلیس بعد از انتشار بیانیه تبریک جانسون به رییس جمهوری منتخب آمریکا اعلام کرد، همانطور که انتظار می رفت، پیش از این دو بیانیه برای نتیجه انتخابات آمریکا آماده شده بود. یک خطای فنی به این معنی است که قسمت هایی از پیام جایگزین در پس زمینه گرافیک پیام قدیمی جا مانده است.  

 

21:58/ وال استریت ژورنال: بایدن فشار بر دولت ترامپ را افزایش داده است

روزنامه "وال استریت ژورنال" سه شنبه شب نوشت: تیم بایدن فشار خود بر دولت ترامپ را افزایش داده تا دولت وی مانع انتقال منابع نشود.

 

 طبق قوانین آمریکا تیم رییس جمهوری منتخب ایالت متحده تنها با اجازه دونالد ترامپ دسترسی به اطلاعات طبقه بندی شده را دارد.

 

وال استریت ژورنال در این باره افزود، اختلاف نظر بایدن و ترامپ درباره نتایج انتخابات ۲۰۲۰ برنامه آماده سازی رئیس جمهوری منتخب برای ورود به کاخ سفید را پیچیده کرده است.

 

پس از چند روز اعلام پیروزی جو بایدن نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا توسط رسانه‌هایی مانند آسوشیتدپرس و سی ان ان، دولت ترامپ نتایج این انتخابات را نپذیرفته و تا کنون از ارائه انتقال منابع حساس به تیم بایدن خودداری کرده است.

 

با امتناع دولت ترامپ برای همکاری با رییس جمهوری منتخب آمریکا، مشاوران بایدن از بخش خدمات عمومی دولت آمریکا که به آژانس‌های دولت معروف هستند، خواسته اند تا آنان بایدن را به عنوان پیروز نتایج انتخابات به رسمیت بشناسند.

 

طبق سخنان مشاوران بایدن، تلاش های ترامپ برای لغو نتایج این دور از انتخابات شانس بسیار کمی دارد.

 

براساس گفته مقامات تیم انتقال بایدن، اگر بخش خدمات عمومی دولت آمریکا بایدن را به عنوان رییس جمهوری منتخب ایالت متحده به رسمیت نشناسند آنان از مجاری حقوقی و قانونی وارد عمل می‌شوند.

 

روزنامه واشنگتن‌پست نیز روز سه شنبه نوشت: دولت ترامپ به سازمان‌های فدرال دستور داده با تیم انتقالی بایدن هیچ‌گونه همکاری نداشته باشند.

 

21:40/ اردوغان سکوتش را شکست و به بایدن تبریک گفت

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه اظهار کرد: رئیس‌جمهوری منتخب عزیزم امیدوارم نتایج انتخابات برای ملت دوست و هم‌پیمان آمریکا مفید باشد.

 

اردوغان افزود: همانطور که در مرحله فعالیت شما به عنوان معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا بررسی کردیم روابط ترکیه و آمریکا استراتژیک است و امروز چالش‌هایی که ما در سطح جهانی و منطقه‌ای مقابل آنها هستیم از ما می‌طلبد این روابط را براساس منافع و ارزش‌های مشترک توسعه دهیم و تقویت کنیم.

 

او خاطرنشان کرد: بر عزم خود برای تلاش مستحکم با دولت آمریکا در این مسیر و در مرحله آینده تاکید داریم.

 

وی تاکید کرد: موفقیت انتخاباتی شما را تبریک می‌گویم و خالصانه‌ترین تبریکات خود را به همراه صلح و شکوفایی برای ملت آمریکا به شما تقدیم می‌دارم.

 

اردوغان خطاب به بایدن اظهار کرد: معتقدم که همکاری و اتحاد نیرومند بین کشورهای ما همچون گذشته کمک مهمی به صلح جهانی خواهد کرد.

 

20:10/ استعفای مدیر جرایم انتخاباتی وزارت دادگستری آمریکا به خاطر دستورات تیم ترامپ

پس از اینکه ویلیام بار، وزیر دادگستری ترامپ به دادستان های فدرال گفت آنها باید قبل از اینکه ایالت ها نتایج انتخابات را تایید کنند، ادعاهای مربوط به تخلف در انتخابات را بررسی نمایند، ریچارد پیلگر، مسئول سرویس بررسی جرایم انتخاباتی وزارت دادگستری، استعفا داد و در یک ایمیل به همکاران خود گفت که وزیر دادگستری "مقررات جدیدی را برای لغو سیاست عدم مداخله وزارت دادگستری تا زمان صدور گواهی پایان شمارش آراء صادر کرده است". تحقیق درباره بروز تخلف در انتخابات اصولا یک مساله داخلی مربوط به هر ایالت است که مقررات انتخاباتی ویژه خود را دارد و وزیر دادگستری تا زمان صدور گواهی پایان شمارش آراء در این مورد ورود نمی‌کند.

 

وزیر دادگستری آمریکا با وجود امضا و ابلاغ این مجوز به دادسراهای فدرال، تاکید کرده است که این دستور، نشانگر شواهد و مدارکی دال بر بروز تقلب در انتخابات نیست.

 

بار همچنین گفته است: "بیشتر ادعاها درباره سوء رفتارهای انتخاباتی به اندازه ای است که بر نتیجه انتخابات تاثیری نخواهد داشت."

 

19:48/ فاکس نیوز: بایدن پیروز قطعی انتخابات است

درحالیکه کانال های دلالی با انتشار شایعات درمورد پیروزی ترامپ در انتخابات، سعی دارند جو بازار ارز را ملتهب کنند تا اندکی دلار به زیان مردم و به نفع خود، بالا برود، صفحه ی انتخاباتی فاکس نیوز نشان می دهد بایدن حداقل با 290 الکترال پیروز قطعی انتخابات است.

 

19:35/ روایت وال استریت ژورنال از گزارش ناظران بین المللی که ترامپ دعوت کرد: رد وجود هرگونه تقلب

 یک تیم از ناظران بین المللی دعوت شده توسط دولت ترامپ یک گزارش صادر کرده است. این گزارش، ضمن تایید صحت انتخابات هفته گذشته، ترامپ را به دلیل ادعاهای بی اساس مبنی بر تقلب سیستماتیک در انتخابات، مورد انتقاد قرار داد. 

 

17:24/ ترامپ: پیروز خواهیم شد

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی جدید در توئیتر مدعی شده که نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور هفته آینده مشخص خواهند شد.

 

ترامپ در توئیتر نوشت: «داریم به پیشرفت‌های عظیمی می‌رسیم. مشخص شدن نتایج از هفته آینده شروع می‌شود. دوباره آمریکا را باعظمت کنیم.»

 

او در پیامی دیگر، چند ثانیه بعد نوشته است: «برنده می‌شویم.»

 

اخبار,اخبار بین الملل,انتخابات آمریکا

 

ستاد انتخاباتی ترامپ مدعی یافتن شواهدی از تقلب شد

یکی از اعضای ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شده که داده‌های مربوط به رأی‌گیری در شهر میلواکی ایالت ویسکانسین، اقدام غیر‌قانونی دموکرات‌ها در این شهر را نشان می‌دهد.

 

به نوشته وبگاه خبری «ام‌اس‌ان»، این عضو از ستاد ترامپ که خواسته نامش فاش نشود، در مصاحبه‌ با وبگاه «واشنگتن اگزمینر» ادعا کرده که رأی‌هایی که در این شهر به نفع «جو بایدن»، نامزد دموکرات انتخابات شمارش شده‌اند قانونی موسوم به «قانون بِنفورد» را نقض کرده است.

 

یکی از مشاوران ستاد انتخاباتی ترامپ نیز مدعی است بازرسان اینترنتی طرفدار ترامپ، وقتی می‌گویند رأی‌ها در این شهر به طور غیر‌واقعی به نفع بایدن است، حتماً چیزی را کشف کرده‌اند.

 

تحلیلگران بحث انتخابات در آمریکا یا خارج از این کشور اغلب از قانون بِنفورد برای تشخیص هرگونه تقلب در رأی‌گیری یا دیگر تخلفات در انتخابات استفاده می‌کنند.

 

نهاد‌های دولتی آمریکا مانند وزارت کشاورزی، معمولاً هنگام حسابرسی اطلاعات از کشاورزان متکی به یارانه‌های فدرال‌، از قانون بِنفورد استفاده می‌کنند.

 

با این حال وبگاه واشنگتن اگزمینر داده‌های مربوط به رأی‌گیری در ایالت ویسکانسین را مورد تجزیه و تحلیل قرار نداده تا متوجه شود آیا این قانون نقض شده یا خیر.

 

واشنگتن‌پست: کاخ سفید دستور داده با تیم انتقالی بایدن همکاری نشود

روزنامه «واشنگتن‌پست» امروز (سه‌شنبه) در مطلبی نوشت که کاخ سفید درخواست «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور به مدیران ارشد دولتی دستور داده که مانع هرگونه همکاری با تیم انتقال قدرت «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات شوند، کسی که از سوی رسانه‌های آمریکایی پیروز انتخابات اعلام شده است.

 

بر این اساس، مسئولان دولتی که در حال آماده‌سازی گزارش‌هایی برای ارائه به تیم انتقال قدرت بایدن و همچنین فراهم کردن فضای دفتری برای حضور مسئولان این تیم در ادارات خود بودند، در عوض از سوی کاخ سفید موظف شده‌اند که تا زمانی که «اداره خدمات عمومی» پیروزی بایدن را به رسمیت نشناخته است این اقدامات را ادامه ندهند.

 

اداره خدمات عمومی، یک سازمان فدرال در ایالات متحده است که بعد از مشخص شدن تقریبی نامزد پیروز در انتخاب ریاست‌جمهوری آمریکا بر اساس ارزیابی‌های رسانه‌ای، پیروزی او را به رسمیت شناخته و آغاز روند انتقال قدرت را تایید می‌کند.

 

بر اساس این خبر، علی‌رغم ارزیابی رسانه‌های آمریکا مبنی بر پیروزی بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری (۲۷۹ رأی الکترال از نظر سی‌ان‌ان و ۲۹۰ رأی الکترال از نظر فاکس‌نیوز)، به دلیل مخالفت ترامپ با پذیرش شکست و تاکید وی به شکایت به دیوان عالی، اداره خدمات عمومی نیز هنوز پیروزی بایدن را به رسمیت نشناخته است.

 

یک مقام ارشد دولتی آمریکا که خواست نامش فاش نشود، به واشنگتن‌پست خبر داد: «به ما گفته شده که به رسانه‌ها توجهی نکنیم و منتظر رسمی شدن آن (انتقال قدرت) از سوی دولت باشیم».

 

بر این اساس، دو منبع مطلع می‌گویند که «جان بارسا» معاون موقت اداره توسعه بین‌المللی آمریکا به همکاران خود گفته که بایدن در انتخابات پیروز نشده و مهم است که با فرایند انتقال قدرت همکاری نکنند.

 

پیش از این، یکی از اعضای ستاد بایدن بامداد امروز به خبرنگاران گفت این تیم در حال بررسی اقدام قانونی علیه «اداره خدمات عمومی» به دلیل تأخیر در به رسمیت شناختن پیروزی بایدن در انتخابات و تعویق فرایند انتقال قدرت است.

 

شبکه «سی‌اِن‌اِن» نیز شامگاه گذشته گزارش داد ترامپ هنوز سندی را که فرایند رسمی انتقال قدرت به رئیس‌جمهور منتخب این کشور را آغاز می‌کند، امضا نکرده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------