برای اولین بار در تاریخ آمریکا یک زن معاون وزیر دفاع می‌شود



اخبار,اخبار بین الملل,معاون وزیر دفاع آمریکا
رئیس‌جمهور منتخب آمریکا یک سیاستمدار زن را به عنوان معاون اول وزیر دفاع دولت خود انتخاب کرده است و در صورت تأیید سنا، وی نخستین زنی خواهد بود که به چنین مقامی می‌رسد.

به گزارش تسنیم به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، «جو بایدن» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا روز چهارشنبه «کاتلین هیکس» از مقامات پنتاگون در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما را به عنوان معاون اول وزیر دفاع دولت خود معرفی کرد.

 

کاتلین هیکس در صورتی که صلاحیتش از سوی سنا تأیید شود، اولین زنی خواهد بود که در سمت معاون اولی وزیر دفاع آمریکا فعالیت خواهد کرد.

 

جو بایدن همچنین «کالین کال» که به مدت تقریباً 2.5 سال (آگوست 2014 تا ژانویه 2017) به‌عنوان مشاور امنیت ملی وی در دولت اوباما حضور داشته است را به عنوان معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاستگذاری معرفی کرد.

 

بایدن طی بیانیه‌ای در خصوص انتصاب کاتلین هیکس و کالین کال به سمت‌ معاونت وزارت دفاع دولت خود، اظهار داشت: «دکتر کاتلین هیکس و دکتر کالین کال تجربیات گسترده‌ای دارند و در روزهای بحرانی نشان داده‌اند که از توانایی لازم برای اتخاذ تصمیمات مناسب برای مقابله با چالش‌هایی که ما امروز با آنها مواجهیم، برخوردار هستند.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------