پس از جنجال های اخیر؛ بایدن از رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا حمایت کرد



جو بایدن،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه از یک ژنرال ارشد ارتش این کشور حمایت کرده است.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز ، یک روز پس از آنکه روزنامه واشنگتن پست روز نوشت، مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا دو بار به طور مخفیانه با همتای چینی خود تماس گرفته و نسبت به آغاز جنگ با چین توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا ابراز نگرانی کرده ، جو بایدن از این ژنرال ارشد امریکایی حمایت کرده است.

 

دفتر مارک میلی نیز اعلام کرده است که تماس های وی با همتای چینی اش در چارچوب پنتاگون هماهنگ و دولت آمریکا شده بوده است.

 

بایدن در اظهاراتی گفت: من اعتماد زیادی به زنرال میلی دارم.

 

واشنگتن پست افزود: مارک میلی روز 30 اکتبر 2020 میلادی یعنی 4 روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با لی ژو چنگ فرمانده ارتش چین تماس داشته و یک بار دیگر نیز در روز 8 ژانویه یعنی دو روز پس از یورش مرگبار طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره امریکا با این مقام چینی تماس برقرار کرده است.

 

در این گزارش آمده است: مارک میلی در این تماس ها سعی کرده است تا به همتای چینی خود اطمینان دهد که ایالات متحده باثبات است و به دنبال حمله به چین نیست و اگر آمریکا تصمیمی برای حمله داشته باشد، او قبل از حمله به همتای چینی اش هشدار خواهد داد.

 

ترامپ نیز سه شنبه در مصاحبه ای تاکید کرده است که وعده مارک میلی برای هشدار دادن به همتای چینی اش درباره هرگونه حمله احتمالی آمریکا، اقدامی خائنانه به شمار می رود و هیچ نیازی به برقراری چنین تماسی نبوده است.

 

ترامپ گفت: من هیچ وقت به فکر حمله به چین نبودم.

 

مارکو روبیو سناتور ارشد جمهوریخواه نیز خواستار اخراج و برکناری فوری مارک میلی شده است.

 

روبیو با ارسال نامه‌ای برای جو بایدن نوشت: نیازی نیست که به شما نسبت به خطراتی که از درز اطلاعات طبقه بندی شده توسط افسران ارشد ارتش درباره عملیات نظامی ناشی می شود، هشدار دهم ولی بر این مساله تاکید می کنم که چنین اقداماتی موجب تضعیف توانایی رئیس جمهور برای مذاکره و اهرم فشار وی برای تعامل با قدرت های خارجی خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------