تفتیش منزل مسکونی «جو بایدن» در ایالت دلاور توسط «اِف‌بی‌آی»



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
رسانه های آمریکا هم اکنون از آغاز تفتیش منزل مسکونی «جو بایدن» در ایالت دلاور توسط مأموران «اِف‌بی‌آی» خبر دادند.

به گزارش مهر، خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی سی بی اِس هم اکنون با انتشار خبری فوری از تفتیش دوباره منزل مسکونی «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا در ایالت دلاور خبر داد.

 

بر اساس اعلام این شبکه تلویزیونی، منابع آگاه در این خصوص گزارش دادند که مأموران اف‌ بی‌ آی به عنوان بخشی از تحقیقات مربوط به اسناد طبقه‌ بندی‌شده، در حال انجام بازرسی از خانه رئیس جمهور بایدن در «ریهوبوت» (Rehoboth) واقع در ایالت دلاور هستند.

 

به گزارش اسپوتنیک، یکی از وکلای «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا در این باره گفت: اف‌ بی‌ آی در حال انجام جستجوی برنامه‌ ریزی‌ شده ای از خانه بایدن پس از یافتن اسناد طبقه‌ بندی شده در مکان‌ های دیگر است.

 

۸ بهمن ماه بود که پلیس فدرال آمریکا در جریان تفتیش خانه جو بایدن، رئیس جمهور این کشور به عنوان بخشی از تحقیقات مرتبط با کشف اسناد طبقه‌ بندی‌شده، دفترچه یادداشت بایدن در دوران فعالیت وی به عنوان معاون باراک اوباما، رئیس جمهور وقت آمریکا را هم ضبط کرد.

 

اگرچه این دفترچه یادداشت جزو اسناد طبقه‌ بندی‌شده نیست اما به این دلیل ضبط شد که این دفترچه حاوی مطالبی درباره فعالیت‌ های دولتی بایدن در دوران ریاست جمهوری اوباما از جمله جزئیات تماس‌ های دیپلماتیک وی بوده است.

 

در جریان ۱۳ ساعت تفتیش پیشین اف‌ بی‌ آی در منزل بایدن واقع در ویلمینگتون در ایالت دلاور، ۶ سند طبقه‌ بندی‌شده دیگر از جمله اسناد مرتبط با دوران سناتوری وی پیدا شد.

 

کشف و ضبط چندین مجموعه اسناد دولتی از دفتر کار بایدن در اندیشکده «پن بایدن» که به دو دوره معاونت وی حد فاصل سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ مربوط می‌شود و برخی از آنها برچسب «فوق سری» دارند، چهل‌وششمین رئیس جمهور آمریکا را به دردسر بزرگی انداخته است. وزارت دادگستری برای رسیدگی و تحقیق درباره سوءمدیریت اسناد از سوی پیرمرد ۸۰ ساله، یک مشاور ویژه منصوب کرده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------