نتانیاهو: هیچ جایگزینی برای کنترل امنیتی ما بر کرانه باختری نیست



  نتانیاهو,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
نخست وزیر رژیم صهیونیستی تأکید کرد که هیچ جایگزینی برای کنترل امنیتی این رژیم بر کرانه باختری در هر سناریویی در آینده وجود ندارد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی بازدید از مقر یگان «دوفدوفان» وابسته به فرماندهی مرکزی ارتش این رژیم با مشارکت یوآو گالنت، وزیر جنگ، هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش، رونن بار، رئیس شاباک، تساحی هنگبی، مشاور امنیت داخلی، یهودا فاکس، فرمانده منطقه مرکزی و دیگر رهبران دستگاه‌های امنیتی گفت: تشکیلات خودگردان فلسطین به نقش امنیتی خود عمل نمی‌کند. ما می‌بینیم که به نقش خود عمل نمی‌کند و در بیشتر موارد با آنچه باید با آن مواجه شود مواجه نمی‌شود. معلوم نیست که این وضعیت تا کی ادامه خواهد داشت؛ اما بی‌تردید ما نمی‌توانیم به آن تکیه کنیم.

 

بازدید نتانیاهو شامل جلسه‌ای درباره ارزیابی اوضاع میدانی و عملیات فرماندهی منطقه مرکزی وابسته به ارتش در کرانه باختری و دریافت گزارشی درباره وضعیت کرانه باختری و قدس اشغالی بود.

 

نتانیاهو گفت: نیروهای یگان «دوفدوفان» رأس قدرت امنیت اسرائیل در کرانه باختری و دیگر مناطق هستند. ما خواهان بررسی عملیات این یگان در سبک و سیاقی گسترده‌تر هستیم. ما در منطقه‌ای مبارزه می‌کنیم که نزاع مستمری میان کسانی که خواهان پیشرفت ما هستند و گروه‌های اسلام‌گرای رادیکال وجود دارد. این یک جنگ بزرگ است. در سطح خارجی ایران این تلاش‌ها را رهبری می‌کند. ایران دشمن بزرگ ما است و با آن مبارزه می‌کنیم. در سطح محلی گروه‌هایی هستند که عرصه را در مناطق مختلف بر ما تنگ کنند. ما به صورت نسبی در حال حاضر در متوقف کردن آن‌ها موفق بوده‌ایم. چه در غزه و چه لبنان.

 

وی گفت: اگر تشکیلات خودگردان فلسطین بتواند به نقش خود عمل کند ما خوشحال خواهیم شد؛ اما می‌بینیم که نمی‌تواند به نقشش عمل کند. هیچ جایگزینی برای سیطره امنیتی ما بر منطقه در هر سناریویی در آینده وجود ندارد. زمانی که ما درباره کنترل بر منطقه صحبت می‌کنیم درباره ورود به منطقه حرف می‌زنیم. زمانی که درباره ورود به منطقه صحبت می‌کنیم درباره تعدادی از فعالیت‌ها صحبت می‌کنیم؛ اما این قدرت قبل از هر چیزی در دستان شما است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------