۷۰۰ هزار نفر در اسرائیل به خیابان آمدند | واکنش کابینه نتانیاهو و کاخ سفید



 اعتراضات داخلی اسرائیل,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
اعتراضات داخلی اسرائیل با مخالفت وزیر دفاع با نتانیاهو و سپس برکناری او وارد مرحله جدیدی شد. وزیر دفاع اسرائیل دیروز شنبه خواستار توقف فعالیت ها برای تصویب طرح اصلاحات قضایی شده و گفته بود: پیروزی یکی از دو طرف در خیابان ها یا در کنیست (پارلمان)، شکست کشور اسرائیل است. او هشدار داده بود نگران است ادامه دو دستگی میان مردم درباره طرح اصلاحات قضایی به تهدید واقعی برای امنیت اسرائیل تبدیل شود. 

 منابع اسرائیلی گزارش داده‌اند که دیشب بیش از ۷۰۰ هزار نفر در تل‌آویو به خیابان آمدند. این بزرگ‌ترین تظاهرات در ۳ ماه گذشته بوده و جمعیت کماکان رو به افزایش است. 

 

ارتش اسرائیل به دلیل از دست دادن کنترل وضعیت آماده‌باش را ارتقاء داده است. خبرنگار المیادین گزارش داده تظاهرات‌ها مسئولان اسرائیلی را شگفت‌زده کرده و آنها آماده چنین سناریویی نبودند.

 

رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل امروز مقابل خانه نتانیاهو یکی از بزرگ‌ترین شکست‌های امنیتی تاریخ را متحمل شد.

 

رسانه‌های اسرائیلی گزارش داده‌اند معترضان به طرح جنجالی اصلاحات قضایی خانه نتانیاهو را محاصره کرده‌اند و او‌ نیز در حال رایزنی برای توقف این طرح است اما وزیر دادگستری گفته اگر نتانیاهو چنین کند او استعفا خواهد کرد. 

 

پلیس برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از برابر اقامتگاه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل از ماشین آب‌پاش استفاده کرده است.

 

اساف زامیر، سرکنسول اسرائيل در نیویورک در اعتراض به برکناری وزیر دفاع این کشور از سمت خود کناره گیری کرده است.

 

نتانیاهو سران احزاب کابینه ائتلافی را به نشست فوری فراخواند

به گزارش ایرنا از الجزیره، نتانیاهو سران احزاب کابینه ائتلافی را برای نشستی اضطراری در صبح دوشنبه فرا خواند.

 

وزرای کابینه نخست وزیر اسرائیل از حزب لیکود گفتند که در صورت تصمیم نتانیاهو برای تعلیق اصلاحات قضایی به این تصمیم پایبند خواهند بود.

 

بنابر گزارش‌ها، نتانیاهو و «آریه درعی» رهبر حزب شاس موافق تعلیق اجرای تغییرات قضایی و «یاریو لیوین» و «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی اسرائیل مخالف آن هستند.

 

از سوی دیگر ۶ نماینده از حزب لیکود در کنست (پارلمان اسرائیل) از تعلیق تغییرات قضایی حمایت کردند.

 

نیر برکات وزیر اقتصاد اسرائیل نیز گفت: اصلاحات قضایی لازم است و ما آنها را انجام خواهیم داد، اما نه به قیمت برادرکشی.

 

ساعاتی پیش (یکشنبه شب) «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل «یوآف گالانت» وزیر جنگ کابینه خود را برکنار کرد.

 

کاخ سفید: به شدت نگران تحولات جاری در اسرائیل هستیم

 منابع آگاه در کاخ سفید می‌گویند تحولات سیاسی در اسرائیل، دولت جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا را به شدت و عمیقا نگران کرده است.

 

به گزارش ایرنا از اکسیوس، یک سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید عصر یکشنبه به وقت محلی گفت پس از آنکه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل وزیر جنگ این رژیم را برکنار کرد، دولت بایدن عمیقا نگران شده است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------