مشاور زلنسکی: بعد از خروج روسیه از خاک اوکراین آماده گفت ‌وگو هستیم



  زلنسکی,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
مشاور ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین یکشنبه شب گفت که کی‌یف در صورت خروج روسیه از خاک اوکراین با مسکو گفت وگو خواهد کرد. 

به گزارش ایرنا از الجزیره، «میخائیلو پودولیاک» افزود: روسیه باید خاک اوکراین را ترک کند و پس از آن ما آماده گفت وگو خواهیم بود.

 

مشاور رئیس جمهور اوکراین همچنین گفت که تعیین سقف برای قیمت نفت روسیه اولین قدم مثبت است زیرا مسکو را از تامین مالی جنگ محروم می‌کند.

 

گروه هفت روز جمعه تصمیم گرفت سقف قیمت نفت خام روسیه را ۶۰ دلار در هر بشکه تعیین کند و این تصمیم به ماه‌ها گفت‌ وگو درباره این اقدام جدید که هدف آن ضربه زدن به منبع اصلی درآمد مسکو بود، پایان داد.

 

محدودیت قیمت نفت روسیه از طریق دریا از امروز دوشنبه ۵ دسامبر یا در روزهای پس از آن برای ائتلاف سقف قیمت، شامل استرالیا و اعضای گروه ۷ و اتحادیه اروپا لازم الاجرا خواهد شد.

 

سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به این تصمیم اعلام کرد که کشورش سقف احتمالی تعیین شده توسط کشورهای غربی برای نفت روسیه را نخواهد پذیرفت.

 

دیمیتری پسکوف تاکید کرد: ما در حال ارزیابی وضعیت هستیم. مقدمات خاصی برای چنین سقفی انجام شده است. ما سقف قیمت را نمی‌پذیریم و به شما اطلاع خواهیم داد که پس از پایان ارزیابی کار چگونه سازماندهی می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------