کره شمالی در سازمان ملل به اقدام آمریکا در توقیف کشتی باری خود اعتراض کرد



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,کشتی توقیفی کره شمالی
رسانه رسمی کره شمالی گزارش داد، این کشور از بابت توقیف یک کشتی باری خود به بهانه نقض تحریم ها از سوی آمریکا به سازمان ملل اعتراض کرده و از دبیر کل این سازمان خواستار برخورد با این اقدام "غیرقانونی" آمریکا شده است. 

به‌ گزارش ‌ایسنا، ‌به نقل از خبرگزاری رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی موسوم به KCNA امروز (شنبه) در گزارشی از ارسال نامه اعتراضی از جانب سفیر این کشور در سازمان ملل خطاب به آنتونیو گوترش دبیر کل این سازمان خبر داد. بر اساس این گزارش در این نامه تصریح شد: این اقدام آمریکا در سلب مالکیت ما به روشنی نشان‌دهنده این است که آمریکا یک کشور گنگستر است که ابدا برای قوانین بین‌المللی اهمیتی قائل نمی‌شود.

 

این اعتراض پیونگ‌یانگ به سازمان ملل در حالی ابلاغ شده که تنش‌ها بین این کشور با آمریکا از زمان شکست نشست قبلی رهبران دو کشور در پایتخت ویتنام افزایش یافته و اخیرا نیز این نشستها با توقیف یک کشتی کره شمالی از جانب آمریکا بیش از پیش تشدید شده است.

 

در این نامه از گوترش خواسته شده، "تدابیری فوری" به منظور برخورد با اقدام آمریکا اتخاذ کند و عنوان شده که واشنگتن حاکمیت کره شمالی و منشور سازمان ملل را زیر پا گذاشته است.

 

ماه جاری میلادی کره شمالی با تداوم بن بست در مذاکرات مربوط به خلع سلاح هسته ای این کشور دست به چند آزمایش تسلیحاتی زد.

 

این آزمایشات به عنوان اقدامی اعتراضی از جانب کیم جونگ اون ، رهبر کره شمالی در پی رد درخواستش برای کاهش تحریم‌ها علیه این کشور تلقی شد.

 

کره شمالی گفته، توقیف این کشتی به نوعی نقض روح نشست رهبران دو کشور تلقی شده  و خواهان بازگشت فوری کشتی به خود شده است.

 

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده است که این کشتی باری کره شمالی مشهور به کشتی "وایز هانست" به دلیل نقل‌وانتقال قاچاقی زغال سنگ، تحریم‌ها و قطعنامه‌های سازمان ملل را نقض کرده و به همین دلیل توقیف و به منطقه ساموآی آمریکا منتقل شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------