واکنش تند عرب های خلیج فارس/کوبانی بمباران شد/کشته شدن سه کودک در حمله ترکیه/آغاز حمله زمینی



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,حمله نظامی ترکیه
تازه ترین تحولات حمله نظامی ترکیه به شمال شرق سوریه از آغاز حمله زمینی خبر می دهد.

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از کانال توئیت پرس، در تازه ترین اخبار جنگ از شمال شرق سوریه گزارشی تایید نشده، حکایت از کشته شدن 3 غیرنظامی و زخمی شدن 9 تن در دهکده البشیریه در قمیشلو در شمال سوریه دارد که جسد یکی از قربانیان فیلمبرداری شده است.

 

نکته قابل توجه حضور گسترده نیروهای اطلاعاتی غربی در منطقه شمال سوریه است که بر ابهامات موجود می‌افزاید. اغلب گزارشها از منطقه راس العین از طریق نیروهای غربی حاضر در صحنه، فیلمبرداری و در حسابهای توئیتری از طریق اینترنت منتشر می‌شود که خود نشان از حجم نفوذ غرب در این منطقه علی رغم محدودیتهای ارتباطاتی دارد.

 

همچنین نیروی زمینی ترکیه در حال حرکت به سوی شهرهای تل ابیض و راس العین در شمال سوریه هستند.

 

ترکیه وعده داده تا منطقه امن میان خود و سوریه ایجاد کرده تا مانع از حملات احتمالی کردهای پ‌ک‌ک و YPG شود.

 

همچنین تازه ترین خبرها حکایت از تبادل آتش سنگین میان ارتش ترکیه و نیروهای ارتش دموکراتیک سوریه در غرب ابیض دارد.

 

منابع خبری کردی نیز  از کشته شدن دو سرباز ترکیه‌ای هنگام ورود نیروی زمینی ارتش به شمال سوریه خبر دادند.

 

 ارتش ترکیه با عبور از 3 نوار مرزی در حال استقرار نیروهای خود نزدیک راس العین و تل ابیض است.

 

شبه‌نظامیان کُرد سوریه: ارتش ترکیه شهر کوبانی را بمباران کرد

در همین حال سخنگوی شبه‌نظامیان کُرد سوریه همزمان با آغاز عملیات نظامی ارتش ترکیه در شمال سوریه گفت که «ارتش ترکیه شهر کوبانی (عین العرب) را بمباران کرد».

 

به گزارش المیادین، وی گفت که «ارتش ترکیه روز چهارشنبه شهر کوبانی (عین العرب) را که پیشتر ماه‌ها در برابر داعش مقاومت کرده بود، بمباران کرد».

 

از سوی دیگر، یک عضو شورای ریاستی شبه‌نظامیان کُرد سوریه موسوم به گروه «نیروهای دموکراتیک سوریه» به خبرگزاری اسپوتنیک گفته که در این عملیات ارتش ترکیه در شمال شرقی سوریه، 20 نفر که بیشتر آنها غیرنظامی هستند، کشته و یا زخمی شدند.

 

وی تاکید کرد که «ده‌ها هزار نفر از مردم راس‌العین در عملیات نظامی ترکیه آواره شدند».

 

«رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه عصر چهارشنبه (۱۷ شهریور) از آغاز عملیات نظامی این کشور علیه شبه‌نظامیان کرد سوری مورد حمایت آمریکا در شمال سوریه خبر داد.

 

عربستان سعودی حمله ترکیه به شمال سوریه را محکوم کرد

 

همچنین با شدت گرفتن حمله هوایی و ورود زمینی ارتش ترکیه به خاک سوریه، ریاض تجاوز ترکیه را نقض آشکار وحدت، استقلال و حاکمیت سوریه خواند.

 

گفتنی است نیروهای نظامی ترکیه از 3 نوار مرزی وارد سوریه شده و در نواحی شرق فرات مستقر شدند.

 

به دنبال موضع گیری ریاض نیز،  بغداد،‌ منامه و ابوظبی عملیات ترکیه در سوریه را محکوم کردند.

 

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی «واس» گزارش داد که ریاض هرگونه «تجاوز» ارتش ترکیه به مناطق شمال شرقی سوریه را محکوم می‌کند.

 

از سوی دیگر، «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق نیز گفت که عملات ترکیه در شمال شرقی سوریه محکوم است.

 

رئیس‌جمهور عراق در صفحه توییتر خود عملیات ارتش ترکیه در شمال شرقی سوریه را محکوم کرد و گفت که «عناصر افراطی و تروریستی از این اوضاع سوء استفاده خواهند کرد».

 

دولت امارات نیز این عملیات ترکیه را محکوم کرد و آن را «تجاوزی آشکار به حاکمیت کشور برادر عربی» خواند.

 

وزارت خارجه بحرین نیز در بیانیه‌ای عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه را محکوم کرد.

 

وزارت خارجه امارات چهارشنبه شب با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت این کشور «با شدیدترین لحن، اقدام نظامی ترکیه به سوریه را محکوم می‌کند. این اقدام ترکیه تجاوز آشکار به حاکمیت کشور برادر عربی است و با قوانین بین‌المللی منافات دارد».

 

 امیر قطر نیز در گفت‌و‌گو با رئیس جمهور ترکیه در مورد تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه درباره آخرین رویدادهای سوریه بحث و تبادل نظر کرد.

 

وزیر خارجه اردن: از ترکیه می‌خواهیم حمله به سوریه را متوقف کرده و مشکل را از طریق گفت‌و‌گو به صورت مسالمت‌آمیز حل کند.

 

ترامپ: ما به دخالت آمریکا در جنگ‌ها و عملیات نظامی در شمال سوریه پایان دادیم

 

 

 

رئیس جمهور آمریکا در واکنش به اخبار تازه جنگ در شمال شرق سوریه بار دیگر موضع گیری کرد و گفت:  اگر ترکیه از مرزهای خود عبور کند، اقتصادش را نابود خواهم کرد.

 

آمریکا تعدادی از خطرناک‌ترین داعشی‌ها را از سوریه خارج کرده است. داعش را ما شکست دادیم و با چند مقام اروپایی درباره بازداشت زندانیان داعشی صحبت کردم اما آنها امتناع کردند.

 

 برای سالیان دراز ما نقش پلیس را در خاورمیانه بازی کردیم.

 

در همین حال  خبرنگار سی‌ان‌ان گزارش داد:  ترامپ درباره کردها گفت: آنها در جنگ جهانی دوم به ما کمک نکردند.آنها در نرماندی به ما کمک نکردند.آنها فقط علاقمند به جنگیدن برای سرزمین خودشان هستند. اما علی رغم همه اینها ما کردها را دوست داریم.

 

 رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد که مسئله کردها با ترک‌ها مانند مسئله اسرائیل و فلسطین است{از لحاظ نفرت قدیمی}، بلکه ممکن است نفرت موجود میان آنها قوی‌تر از اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها باشد.

 

همچنین کانال خبری اخبار سوریه نیز نوشت: تلویزیون دولتی سوریه گزارش داد که بر اثر اصابت خمپاره ارتش متجاوز ترکیه و تروریست‌های اردوغانی به یک منزل در محله بشیریه شهر قامیشلو سه کودک به شهادت رسیدند.

 

جالب آنکه این شهر به صورت کامل تحت کنترل دولت مرکزی سوریه قرار دارد و حمله به آن به معنی حمله به ارتش سوریه است. به نظر می‌رسد تروریست‌های پ.ک.ک به شکل عامدانه در حال تحریک اشغالگران و متجاوزان ترکیه‌ای جهت حمله به مردم بی‌گناه هستند. این واقعیت که اردوغان و تروریست هایش دلشان به حال مردم سوریه نسوخته شکی نیست و آن‌ها بدون شک دست به آدمکشی گسترده خواهند زد.

 

این کانال در ادامه نوشت: لحظاتی پیش تروریست‌های اردوغانی و ارتش اشغالگر و متجاوز ترکیه با عبور از خط مرزی در شرق فرات از سه نقطه وارد خاک سوریه شد. اردوغان به این امید وارد شمال سوریه شده است که یک حاشیه ۳۰ کیلومتری را اشغال کند و فکر می کند پس از اشغال این منطقه جنگ به پایان رسیده است. او نمی داند که پس از رسیدن به این عمق به یک جنگ فرسایشی و بی پایان وارد شده که هیچ افقی ندارد.

 

همچنین «ژان ایو لودریان»، وزیر امور خارجه فرانسه چهارشنبه (۱۷ مهرماه) حمله یکجانبه ترکیه در شمال شرق سوریه را محکوم کرده و خواستار پایان آن شد.

 

لودریان در حساب کاربری خودش در توئیتر درباره عملیات ترکیه نوشت: «این عملیات،تلاش‌های امنیتی و بشردوستانه ائتلاف ضدداعش را به خطر می‌اندازد و خطری برای امنیت اروپایی‌ها است.»

 

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------