توافق فراحزبی سناتورهای آمریکایی برای تحریم ترکیه



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , سناتورهای آمریکایی
یک نماینده جمهوری‌خواه در مجلس سنای آمریکا از توافق فراحزبی در این مجلس برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ترکیه خبر داده است.

 به  گزارش فارس, یک نماینده جمهوری‌خواه در مجلس سنای آمریکا بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) از حصول توافق فراحزبی برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ترکیه بعد از عملیات این کشور در شمال سوریه خبر داد.

 

«لیندسی گراهام»، نماینده جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا که ساعاتی قبل رفتار دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور کشورش با کُردهای هم‌پیمان آمریکا در سوریه را «شرم‌آور» توصیف کرده بود اعلام کرد با «کریس ون‌هالون»، نماینده دموکرات در مجلس سنا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ترکیه به توافق رسیده است. 

 

گراهام در توئیتر نوشت: «مفتخرم اعلام کنم به توافقی فراحزبی با سناتورهای کریس ون‌هالن برای اعمال تحریم‌های شدید علیه ترکیه بابت حمله آنها به سوریه رسیده‌ایم... اکثر اعضای کنگره معقتدند رها کردن کردهایی که متحدان قدرتمندی علیه داعش بوده‌اند اشتباه است. 

 

کاخ سفید این هفته بعد از گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که نیروهای آمریکایی از مناطق نزدیک به نوار مرزی سوریه و ترکیه عقب‌نشینی می‌کنند. بسیاری، این اقدام را چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای انجام عملیات علیه شبه‌نظامیان کرد در این مناطق تفسیر کرده‌اند.

 

در بیانیه کاخ سفید عنوان شده بود که ترکیه پذیرفته چند هزار عضو داعش را که در ماه‌های گذشته اسیر شده‌اند و حالا در اختیار آمریکا و کردها قرار دارند، تحویل بگیرد. اغلب این افراد اتباع اروپا هستند، اما با وجود درخواست مکرر ترامپ، سران کشورهای اروپایی از پذیرش و محاکمه آن‌ها خودداری کرده‌اند. ترامپ پیشتر تهدید کرده بود که ممکن است این اسرا را آزاد کند.

 

ترکیه از هفته‌ها پیش اعلام کرده بود که قصد دارد علیه مناطق کردنشین شمال سوریه عملیاتی نظامی انجام داده و در نوار مرز با سوریه یک «منطقه امن» ایجاد کند. آنکارا برای این کار آوارگان سوری را بهانه و ادعا کرده که قصد دارد آوارگان مقیم در ترکیه را در این منطقه امن اسکان دهد. دولت ترکیه امروز اعلام کرد که «به زودی» عملیات در شمال سوریه را آغاز می‌کند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------