اعتراض قانونگذاران آمریکایی به طرح پنتاگون برای کاهش نیروها در آفریقا



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , پنتاگون
دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان ارشد کمیته سرویس‌های مسلح مجلس نمایندگان آمریکا به قانونگذاران متعددی پیوستند که خواستار توقف برنامه کاهش ۶۰۰۰ تا ۷۰۰۰ تنی نیروهای آمریکایی در آفریقا هستند. 

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، آدام اسمیت، رییس کمیته سرویس‌های مسلح مجلس نمایندگان و مک تورنبری، یکی از اعضای ارشد این کمیته در نامه‌ای به مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا نوشتند: کاهش سرمایه‌گذاری ما در این حوزه در حال حاضر می‌تواند به نیاز به سرمایه‌گذاری چند برابری آمریکا در آینده بینجامد.

 

این نامه واکنشی به گزارشی است که در ماه دسامبر از سوی روزنامه نیویورک تایمز منتشر شد. در این گزارش آمده است که اسپر در حال بررسی کاهش قابل توجه یا خروج کامل نیروهای آمریکایی از غرب آفریقا طی طرحی است که بر چند صد نیروی آمریکایی مستقر در نیجر، چاد و مالی تمرکز دارد.

 

نیروهای آمریکایی برای آموزش و کمک به نیروهای امنیتی در غرب آفریقا مستقر شده‌اند که تلاشی برای سرکوب فعالیت گروه‌های افراطگرا از جمله بوکوحرام و دیگر گروه‌هایی است که نسبت به القاعده و داعش اعلام وفاداری کرده‌اند.

 

نامه اسمیت و تورنبری که از سوی جیم لانوین، نماینده دموکرات و الیزی استفنیک، نماینده جمهوری‌خواه که دیگر اعضای کمیته سرویس‌های مسلح هستند، امضا شده است، اسپر را برای "بررسی دقیق پیامدهای منفی کاهش نیروهای آمریکایی در آفریقا" به عنوان "تهدید افراطگرایی خشونت‌آمیز و تروریسم" در این قاره تحت فشار قرار می‌دهد.

 

این درخوست به دنبال دیگر تلاش‌های دو حزبی برای متقاعد کردن اسپر برای حفظ نیروهایش در آفریقا صورت می‌گیرد. گروهی دو حزبی از ۱۱ قانونگذار مجلس نمایندگان در روز ۱۰ ژانویه در نامه‌ای نسبت به "اقدامی کوته‌نظرانه" که امنیت ملی را تضعیف خواهد کرد، هشدار دادند.

 

لیندسی گراهام، سناتور دموکرات و کریس کونز، سناتور دموکرات نیز چهارشنبه گذشته درباره احتمال کاهش نیروهای آمریکا در آفریقا "ابراز نگرانی جدی" کرده و هشدار دادند که خروج یا کاهش نیروها "احتمالا به گسترش حملات خشونت‌آمیز افراطگرایان در قاره آفریقا و فراتر از آن بینجامد".

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------