۱۹ ایالت از ترامپ شکایت کردند



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,
۱۹ ایالت آمریکا از ترامپ به دلیل اختصاص بودجه دفاعی برای ساخت دیوار مکزیک شکایت کردند. 

به گزارش تارنمای هیل، ائتلافی از ۱۹ ایالت با ادعای اینکه این اقدام ضد قانون اساسی است و اثرات زیست محیطی در آن نادیده گرفته شده است، از دولت ترامپ بخاطر برداشت  ۳.۸ میلیارد دلاری بودجه دفاعی برای ساخت دیوار مرزی شکایت کردند.  

 

براساس دادخواست ۱۹ ایالت که روز سه شنبه در دادگاه فدرال در کالیفرنیا مطرح شد، استفاده از این وجوه اضافی فدرال برای ساختن دیوار مرزی خلاف قصد کنگره و نقض قانون اساسی ایالات متحده است.  

 

۱۹ ایالت آمریکا بر این باورند که تخصیص جدید بودجه ساخت دیوار مرزی غیرقانونی است زیرا قانون تفکیک قوا را نقض می‌کند.

  

لتیتیا جیمز دادستان کل نیویورک به عنوان یکی از ۱۹ دادستان کل دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: ترامپ با منحرف کردن دلارهای مالیات دهنده ارتش امنیت هر آمریکایی را به خطر می‌اندازد.  

 

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت که۳.۸ میلیارد دلار از بودجه دفاعی خود را برای ساخت دیوار در مرز ایالات متحده با مکزیک اختصاص می‌دهد.  

 

پنتاگون در نامه‌ای به کنگره آمریکا اعلام کرده که۳.۸ میلیارد دلار از بودجه مخصوص برنامه ساخت تسلیحات مختلف از جمله جنگنده اف ۳۵ را به وزارت امنیت داخلی اختصاص می‌دهد.  

 

پنتاگون گفته از آنجا که وزارت امنیت داخلی آمریکا مرزهای جنوبی این کشور را مورد استفاده افراد، گروه‌ها و سازمان‌های قاچاقچی مواد مخدر می‌داند، این بودجه به ساخت دیوار در مرز مکزیک توسط این وزارتخانه اختصاص داده می‌شود. 

 

به گزارش روزنامه واشنگتن پست، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا سعی دارد ۵.۳ میلیارد دلار از بودجه پنتاگون و ۳.۷ میلیارد دلار از ساخت و ساز نظامی را به دیوار مرزی مکزیک اختصاص دهد.  

 

ترامپ در بودجه پیشنهادی دولت فدرال در سال گذشته خواستار۷.۵ میلیارد دلار برای احداث دیوار مرزی شده بود اما مخالفت مجلس نمایندگان که حزب دموکرات بر آن تسلط دارد، مانع از تصویب این درخواست شد.  

 

ترامپ نیز در مقابل برای چند هفته از امضای بودجه مصوب کنگره امتناع ورزید که به تعطیلی مراکز دولتی منجر گردید.  

 

وی سپس با صدور فرمان وضعیت اضطراری در مرز با مکزیک، برداشت از بودجه وزارت دفاع برای این منظور را امکان‌پذیر کرد.  

 

  ایرنا  

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------