کره جنوبی تدابیر مرزی برای مقابله با کرونا را تشدید می‌کند/ کنترل کرونا در فرانسه با ۱۰۰ هزار پلیس



اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل , کره جنوبی
کره جنوبی امروز (سه شنبه) اعلام کرد که قصد دارد تا برای جلوگیری از ابتلای موارد جدید به کروناویروس، تدابیر مربوط به بررسی‌های مرزی را تشدید کند. 

 به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، معاون وزیر بهداشت کره جنوبی گفت: ما ارزیابی کرده‌ایم که باید روند ورودی‌های جدید به کشور را مورد بررسی‌های بیشتر قرار دهیم تا از ابتلای جدید به کرونا ویروس در کره جنوبی جلوگیری کنیم. شیوع کرونا ویروس در اروپا و ایالات متحده و همچنین آسیا بیشتر شده است.

 

بر اساس گزارش وزارت بهداشت کره جنوبی، این تشدید بررسی ورودی‌های جدید به این کشور از روز پنجشنبه اعمال می‌شود.

 

مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری‌های کره جنوبی گزارش کرده که ۸۴ مورد جدید از ابتلا به کرونا ویروس تا امروز ثبت شده است.

 

سئول اخیرا قوانینی را برای مسافران از ایران، چین و ایتالیا وضع کرده و آنها را به نصب برنامه‌ای در گوشی هایشان برای رهگیری این مساله ملزم کرده که آیا آنها علایمی نظیر تب دارند یا خیر.

 

مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی نیز گفته که مطمئن است کشورش با این ویروس مقابله می‌کند و این اظهارات در حالی مطرح شده که تعداد مبتلایان کمتر شده است.

 

فرانسه: ۱۰۰ هزار پلیس اجرای اقدامات مقابله با کرونا را کنترل می‌کنند

وزیر کشور فرانسه روز دوشنبه گفت که ۱۰۰ هزار پلیس این کشور اجرای تصمیمات گرفته شده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا را کنترل خواهند کرد.

 

به گزارش فارس،‌ «کریستوف کستانر» وزیر کشور فرانسه شامگاه دوشنبه گفت که ۱۰۰ هزار پلیس فرانسه در سرتاسر این کشور مستقر خواهند شد تا اجرای تصمیمات جدید اتخاذ شده را تضمین کنند.

 

وزیر کشور فرانسه هشدار داد که هر کسی که بر خلاف تصمیمات اتخاذ شده اقدام کند با جریمه‌های مالی مواجه خواهد شد.

 

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه شامگاه دوشنبه از وضع مقررات ویژه در این کشور برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

 

بر اساس این مقررات،‌ تمامی جابجایی‌ها در این کشور به مدت ۱۵ روز محدود می‌شود و کسانی که قوانین جدید فرانسه برای مقابله با ویروس کرونا را نقض کنند مجازات خواهند شد.

 

همچنین به شهروندان تنها برای خرید غذا یا رفتن به سر کار (در صورتی که کار کردن از خانه غیرممکن باشد) اجازه خروج از منازل داده خواهد شد.

 

رئیس جمهور فرانسه گفت که ارتش این کشور در مناطق شیوع کرونا مستقر خواهند شد و بیمارستان نظامی در منطقه آلزاس ایجاد می‌شود.

 

ماکرون افزود که حریم هوایی و مرزهای کشورهای عضو شنگن (۲۶ کشور اتحادیه اروپا) از روز سه‌شنبه به مدت یک ماه بسته خواهد شد.

 

وی تاکید کرد که اولویت توزیع ماسک و ابزارهای پیشگیری برای پزشکان و تیم‌های پزشکی خواهد بود.

 

رویترز:دور دوم انتخابات محلی فرانسه با شیوع کرونا به تعویق می‌افتد

رویترز دوشنبه شب به نقل از «دو منبع سیاسی» در فرانسه نوشت که دور دوم انتخابات شهرداری‌ها در این کشور، به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق خواهد افتاد.

 

این دو منبع که نامشان منتشر نشده است، گفتند؛ دور نخست انتخابات محلی که روز یکشنبه برگزار شد، معتبر خواهد بود و دور دوم آن ۲۱ ژوئن (اول تیرماه ۱۳۹۹) برگزار خواهد شد.

 

در حالی که بسیاری از چهره های سیاسی و مسوولان مناطق فرانسه خواستار به تعویق افتادن و لغو این انتخابات شده بودند، کاخ الیزه بر برگزاری این انتخابات تأکید داشت.

 

تاکنون علاوه بر ۱۱ عضو پارلمان فرانسه، ابتلای وزیر فرهنگ این کشور به ویروس کرونا نیز تأیید شده است.  

 

همچنین هفته گذشته کاخ الیزه اعلام کرد؛ «پاتریک استرزودا» رئیس‌ دفتر رئیس جمهوری فرانسه به ویروس کرونا مبتلا و نتیجه آزمایش او مثبت اعلام شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------