آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

بایدن به دنبال متوقف کردن "قوانین نیمه شب" دولت ترامپ است



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,بایدن
جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا قصد دارد در روز تحلیف ریاست جمهوری خود فرمانی را اجرایی کند که به موجب آن اجرای به اصطلاح "قوانین نیمه شب" (قوانین مطرح شده در دوره دولت فدرال رئیس جمهور درحال کناره‌گیری) صادر شده از سوی دونالد ترامپ در آخرین روزهای دولتش را متوقف کرده یا به تاخیر بیندازد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه هیل، جن ساکی، سخنگوی جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا اظهار کرد، این دستور از ۲۰ ژانویه اجرایی خواهد بود و موجب متوقف شدن اجرای هر گونه قوانین و رهنمود صادر شده از سوی دولت ترامپ می‌شود که تا روز تحلیف ریاست جمهوری جدید اجرایی نشده‌اند.

 

ساکی گفت: دولت بایدن دست به اتخاذ اقدامات سریع و جسورانه در سراسر دولت فدرال به منظور برچیدن سیاستهای زیانبار دولت ترامپ در سریعترین زمان ممکن در روز ۲۰ ژانویه خواهد زد و با بحرانی که کشور با آن روبرو است، مقابله خواهد کرد.

 

او ادامه داد: امروز ما اعلام می‌کنیم که کاخ سفید متعلق به بایدن-هریس همچون کاری دیگر دولتهای جدید قبلا انجام داده‌اند، فرمانی را به منظور اجرایی شدن از بعد از ظهر ۲۰ ژانویه صادر خواهد کرد که اجرای قوانین نیمه شب، اقدامات اتخاذ شده از سوی دولت ترامپ که تا روز تحلیف نشده‌اند، را با توقف و یا تاخیر روبرو خواهد کرد.

 

هر زمان که تغییر قدرت در کاخ سفید صورت بگیرد، نزاعی بر سر تغییرات قانونی و قوانین اخیر انجام می گیرد.

 

در سال ۲۰۱۶ جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا لایحه‌ای را تصویب کردند که به آنها اختیارات گسترده‌ای برای لغو هر قانون و رهنمود اجرا شده در ۶۰ روز پایانی دولت اوباما می‌داد.

 

ساکی همچنین گفت قانون پیشنهادی اخیر وزارت کار آمریکا که کار را برای شرکتها به منظور در نظر گرفتن کارگرانشان به عنوان مقاطعه کار مستقل به جای کارمند تمام وقت آسانتر می کند، نمونه‌ای از قوانینی است که آنها به دنبال متوقف کردنشان هستند.

 

او اظهار کرد: صدور دستور متوقف سازی قوانین یک عرف استاندارد برای هر دولت جدید است اما این متوقف سازی نه فقط شامل قوانین بلکه شامل اسناد رهنمود که می توانند تبعات بزرگی روی زندگی مردم آمریکا داشته باشند می شود.

 

بایدن همچنین گفته به دنبال اجرای چند فرمان اجرایی در اولین روز ریاست جمهوری اش با تمرکز بر تغییرات آب و هوایی است.

 

ساکی اظهار کرد: رئیس جمهور جدید قصد پیوستن مجدد به توافقات آب و هوایی پاریس و معکوس کردن "اقدامات ترامپ در برچیدن تدابیر زیست محیطی که سبب کثیف‌تر شدن آب و هوای ما شد" را دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------