آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

گسترش شورش‌های واشنگتن به دیگر ایالت‌های آمریکا



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل ,شورش‌های واشنگتن
حامیان رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه پس از تصرف ساختمان کنگره آمریکا در واشنگتن دی. سی، به کنگره ایالت‌ کانزاس و کنگره ایالت جورجیا هم حمله کردند. 

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، اعتراضات مشابهی نیز در نیومکزیکو دیده شده و بنا بر گزارش‌ها پلیس در آنجا پس از تجمع صدها معترض مقابل یک ساختمان کنگره، طی یک اقدام احتیاطی، کارکنان را از ساختمان خارج کرده است.

 

ویدئوها در شبکه‌های اجتماعی نشان داد نیروهای امنیتی برای متفرق کردن حامیان ترامپ و معترضان در نزدیکی ساختمان کنگره در سالم، ایالت اورگان نیز مداخله کرده‌اند.

 

در همین حال "مایکل هنکوک"، شهردار دنور در ایالت کلرادو، دستور تعطیلی ساختمان‌های شهرداری را داد.

  

بزرگترین گروه کسب و کار آمریکا خواستار برکناری ترامپ شد

رئیس بزرگترین گروه کسب و کار آمریکا که نماینده ۱۴ هزار شرکت بزرگ از جمله اکسون موبیل، فایزر و تویوتا است، خواستار برکناری دونالد ترامپ از قدرت شده است.

 

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، جی تیمونس رئیس انجمن ملی صنعتگران آمریکا که نماینده بیش از ۱۴ هزار شرکت بزرگ از جمله فایزر، اکسون موبیل و تویوتا موتور است، از مقام های ایالات متحده خواسته است تا پس از حمله طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره و اعتراضات خشونت آمیز نسبت به نتایج انتخابات، برکناری دونالد ترامپ را مورد بررسی قرار دهند.

 

وی در اظهاراتی گفت: ترامپ خشونت را تحریک کرد تا برای باقی ماندن در قدرت تلاش کند و هر مقام منتخبی که از وی حمایت کند، در حال نقض سوگند به قانون اساسی و رد دموکراسی در حمایت از هرج و مرج طلبی است... مایک پنس معاون رئیس جمهور که از ساختمان کنگره فراری داده شد، باید به طور جدی همکاری با کنگره برای اجرای متمم ۲۵ قانون اساسی و برکناری رئیس جمهور با هدف حفاظت از دموکراسی را بررسی کند.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------