درخواست عباس برای مداخله آمریکا در نخستین گفتگوی تلفنی با بایدن/نتانیاهو : حمله به غزه "تا وقتی لازم باشد" ادامه دارد



 تشکیلات خودگردان فلسطین,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شنبه شب اولین تماس خود را از رئیس جمهوری آمریکا دریافت کرد. 

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، شنبه محمود عباس ، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اولین تماس تلفنی را از  جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از زمان روی کار آمدنش در کاخ سفید دریافت کرد.

 

خبرگزاری "وفا" فلسطین گزارش داد که در این تماس دو طرف آخرین تحولات و وقایع فعلی در غزه و اراضی فلسطینی را مورد بحث قرار دادند."

 

عباس، بایدن را در جریان حملات رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین در قدس، غزه و کرانه باختری که به شهادت و زخمی شدن فلسطینی‌ها و تخریب خانه‌های آن‌ها در غزه و کرانه باختری شده و حمله به نمازگزاران در مسجد مبارک الاقصی" و رخدادهای محله شیخ جراح قرار داد.

 

عباس همچنین خواستار مداخله دولت آمریکا برای پایان دادن به تجاوزات رژیم صهیونیستی اسرائیل به فلسطین شد و گفت که برای جلوگیری از تجاوزات اسرائیل و برقراری آرامش تماس‌های گسترده‌ای برقرار کرده است.

 

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد تنها با زمانی که اشغالگری‌های اسرائیل در کشور فلسطین با پایتختی قدس شرقی پایان یابد، امنیت و ثبات حاصل خواهد شد.

 

وی بر آمادگی طرف فلسطینی برای همکاری با کمیته چهارجانبه به منظور دستیابی به صلح بر اساس قطعنامه‌های مشروع بین المللی و همکاری با دولت آمریکا برای تقویت روابط دو جانبه و رفع موانع موجود بر سر راه آنها تأکید کرد.

 

عباس همچنین تأکید کرد که به محض پایبندی اسرائیل به توافق نامه‌های مربوط به برگزاری انتخابات در قدس اشغالی، روند انتخابات از سرگرفته می‌شود."

 

بایدن نیز بر لزوم دستیابی به آرامش و کاهش خشونت در منطقه تأکید کرد.

 

وی بر پایبندی ایالات متحده به راه حل "دو کشوری" و اهمیت امید دادن به مردم فلسطین برای دستیابی به صلح" تأکید کرد.

 

رئیس جمهور آمریکا تأکید کرد که دولتش با هرگونه اقدامات یک جانبه مانند اقدامات اسکان صهیونیست‌ها و همچنین با تخلیه اجباری فلسطینیان از خانه‌هایشان در شیخ جراح و قدس شرقی مخالف است و بر ضرورت حفظ وضع موجود تأکید دارد.

 

وی همچنین به ارائه کمک به تشکیلات خودگردان فلسطین، مردم فلسطین و آژانس آنروا متعهد شد.

 

این نخستین تماس بایدن با عباس از زمان روی کار آمدن رئیس جمهور فعلی آمریکا در ژانویه ۲۰۲۱ است.

 

نتانیاهو : حمله به غزه "تا وقتی لازم باشد" ادامه دارد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن اعلام ادامه حملات به غزه، از جانبداری ایالات متحده و برخی کشورهای غربی از این رژیم تقدیر کرد.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حملات ارتش این رژیم به غزه "تا زمانی که لازم باشد" ادامه خواهد داشت و جنبش حماس را "با تمام قدرت" هدف قرار خواهد داد.

 

نتانیاهو عصر شنبه در یک سخنرانی تأکید کرد که ارتش اسرائیل "از طریق زمینی، دریایی و هوایی حملات شدیدی به فلسطین انجام خواهد داد".

 

وی مدعی شد: "روزهای راحتی در انتظار ما نیست و همه باید در برابر تروریست‌ها و خرابکاران متحد شویم."

 

نتانیاهو در ادامه با طرح ادعاهای دروغین، حماس را به "استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی" متهم کرد و مدعی شد که ارتش "تلاش زیادی می‌کند تا از تلفات غیرنظامیان جلوگیری کند"!

 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مورد تشدید تنش‌ها در مناطق خط سبز نیز گفت: "آنچه رخ می‌دهد بسیار خطرناک است".

 

وی در پایان سخنان خود از جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و کشورهایی چون فرانسه که از این رژیم حمایت کردند، تشکر کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------