آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اشاره دوباره زلنسکی به احتمال مذاکره با روسیه

ارتش ایالات متحده آمریکا می‌گوید برای اولین بار یک هواپیمای نظامی تحت کنترل هوش مصنوعی در یک نبرد هوایی در مقابل جنگنده‌ای به خلبانی یک…

آمریکا: برای مقابله با حملات سایبری دارای گزینه های تهاجمی هستیم



وزیر دفاع آمریکا ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
وزیر دفاع آمریکا در سخنانی گفت که این کشور برای مقابله با حملات سایبری از «گزینه های تهاجمی» برخوردار است. 

به گزارش مهر به نقل از سی ان ان، وزیر دفاع آمریکا در سخنانی گفت که این کشور برای مقابله با حملات سایبری «گزینه های تهاجمی» در اختیار دارد.

 

بر اساس این گزارش، «لوید آستین» در گفتگو با خبرنگاران در واکنش به حملات سایبری اخیر به آمریکا گفت: ما از توانایی انجام عملیات های هجومی برخورداریم. ما همچنین توانایی چشمگیری برای دفاع از خود داریم و همواره به موضوع دفاع از منظر نظامی می نگریم.

 

وی افزود: ما همیشه گزینه های موثر و معتبر را حفظ می کنیم.

 

این اظهارات وزیر دفاع آمریکا در حالی است که اخیراً ۱۵۰ نهاد دولتی، اندیشکده و غیره در این کشور مورد حمله سایبری گسترده قرار گرفتند.

 

همچنین رئیس جمهور آمریکا باتوجه به حملات سایبری، اخیراً دستوری اجرایی برای بهبود اشتراک گذاری اطلاعات بین سازمان‌ها و ارتقای واکنش به نفوذهای امنیتی امضا کرد.

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با اشاره به حملات سایبری اخیر از جمله هک سایبری سولار ویندز، سرور مایکروسافت اکسچنج و حمله باج افزاری به خط لوله انتقال سوخت کلونیال پایپ لاین، دستوری اجرایی امضا کرد که محور آن تمرکز روی ارتقای امنیت سایبری این کشور است.

 

این دستور با ایجاد استراتژی‌هایی استاندارد که توسط مدیر «آژانس امنیت سایبری و زیرساخت‌های امنیتی» (CISA) بررسی می‌شود، گام‌هایی برای بهبود اشتراک گذاری اطلاعات بین سازمان‌ها، تعیین سیاست‌هایی برای حفاظت از شبکه‌های فدرال و ارتقای واکنش به نفوذهای امنیتی اتخاذ می‌کند.

 

طبق خلاصه منتشر شده، دستور اجرایی بایدن استانداردهایی برای نرم افزارهایی که به دولت فدرال فروخته می‌شود تعیین می کند و «مؤسسه ملی استانداردها و تکنولوژی» (NIST ) مسئولیت دارد درباره قابلیت‌های امنیتی دستگاه‌های اینترنت اشیا و روش‌های توسعه نرم افزار به مردم عادی اطلاع رسانی کند.

 

هنوز مشخص نیست بدون اقدام و سرمایه گذاری از سوی کنگره این دستور تا چه اندازه تأثیرگذار است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------