وزارت دادگستری آمریکا به دنبال کنار گذاشتن شکایتی از ترامپ و ویلیام بار



وزارت دادگستری آمریکا ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
وزارت دادگستری آمریکا از یک قاضی فدرال خواست شکایتی علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، ویلیام بار، دادستان کل دولت سابق او و چند مقام دیگر از بابت اتهام برخورد همراه با زور علیه معترضان آرام شرکت کرده در یک تظاهرات در سال گذشته میلادی در مجاورت کاخ سفید را کنار بگذارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وکلای وزارت دادگستری آمریکا بنا به گزارش واشنگتن پست اعلام کردند، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و مقامهای آمریکایی دیگر در ارتباط با اقدامات اتخاذ شده از سوی پلیس به منظور محافظت از یک رئیس جمهور و تامین امنیت جانی وی باید نسبت به شکایتهای مدنی دارای مصونیت در نظر گرفته شوند.

 

این شکایت از سوی انجمن آزادی‌های مدنی آمریکا و چند گروه دیگر در ارتباط با برخورد با معترضان شرکت کننده در یک تظاهرات در اول ژوئن 2020 علیه نژادپرستی و خشونت و بیرحمی پلیس آمریکا در واکنش به رقم خوردن مرگ جورج فلوید سیاهپوست در اثر فشار پای یک افسر پلیس سفیدپوست روی گردن وی مطرح شد.

 

دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای کنار گذاشتن این شکایت تلاش کرد. ترامپ در ماه ژانویه ریاست جمهوری را ترک کرد.

 

ماموران فدرال اسب سوار تلاش کردند با استفاده از گاز اشک آور معترضان را در میدان لافایت در نزدیکی کاخ سفید متفرق سازند. این پاکسازی به ترامپ اجازه داد در یک موقعیت عکس گرفتن در کلیسایی در همان نزدیکی در حالی که یک نسخه از انجیل را به دست داشت حضور یابد. آتش سوزی که در جریان اعتراضات قبلی ایجاد شده بود پیشتر به این کلیسا آسیب جزئی وارد کرده بود.

 

شکایت مذکور به دنبال این بود که ترامپ، ویلیام بار و چند مقام دیگر از بابت نقض حقوق تظاهرکنندگان طبق قانون اساسی محکوم شوند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------