وزیر خارجه آلمان خواستار طرح جایگزین در برابر "جاده ابریشم جدید" چین شد



 وزیر خارجه آلمان,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
وزیر خارجه آلمان با اشاره به پروژه "جاده ابریشم جدید" چین اعلام کرد: بسیاری از کشورها که به دلیل این پروژه بدهکار شده‌اند خواستار ارائه طرح‌های جایگزین از سوی ما برای رهایی آن‌ها از وابستگی مالی به چین هستند. 

به گزارش ایسنا، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان با اشاره به ابرپروژه "جاده ابریشم جدید" چین خواستار ارائه طرح‌های جایگزین شد.

 

ماس در گفت‌وگو با روزنامه ایتالیایی "لا رپوبلیکا" گفت، چین به‌گونه‌ای فزاینده از فرصت‌های اقتصادی برای گسترش نفوذ ژئواستراتژیک خود استفاده می‌کند.

 

او ادامه داد، این سیاست بسیاری از کشورها را بدهکار کرده است. ماس متذکر شد: «آن‌ها به ما می‌گویند، ما می‌خواهیم خود را از وابستگی مالی به چین آزاد کنیم. اما آلترناتیوهایی به ما ارائه دهید.» 

 

به گزارش دویچه وله، به گفته وزیر خارجه آلمان، این مشکل شامل آمریکای جنوبی، جنوب شرقی اروپا و منطقه هند و اقیانوس آرام می‌شود.

 

ماس گفت، باید فکر کرد چطور می‌شود از نظر اقتصادی و مالی کمک بیش‌تری کرد.

 

طرح کمربند و جاده چین موسوم به پروژه "جاده ابریشم جدید" یکی از محورهای گفت‌وگوهای نشست اخیر هفت قدرت اقتصادی جهان (گروه هفت) در بریتانیا بود.

 

جمهوری خلق چین تلاش دارد از طریق راه‌های تجاری جدید نفوذ خود را در آفریقا، آمریکای لاتین، آسیا و اروپا بالا ببرد.

 

گروه هفت در نشست اخیر خود در کورنوال اعلام کرد، قصد دارد با طرح‌های زیرساختی خود با این مسئله مقابله کند.

 

ابرپروژه "جاده ابریشم جدید" که در سال ۲۰۱۳ کلید خورد، ۶۵ کشور را در سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا در بر می‌گیرد و حدود ۳۹ درصد از مساحت کره زمین با جمعیتی بالغ بر ۶۲ درصد ساکنان آن را شامل می‌شود. 

 

قرار است با تحقق این طرح، زیرساخت‌های حمل و نقل و ارتباطات در آسیا، آفریقا و اروپا توسعه یابد و کالاهای ساخت چین با سرعت بالاتری به بازارهای جهانی برسند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------