حمله هوایی آمریکا به مواضع شبه نظامیان در مرز عراق- سوریه/ پنتاگون مسئولیت حمله را پذیرفت



 گروه های نظامی,اخبار سیاسی ,خبرهای  سیاسی
امریکا اعلام کرد در حملات هوایی، تاسیسات مورد استفاده گروه های نظامی مورد حمایت ایران را در مرز عراق و سوریه را مورد هدف قرار داد.  

به گزارش عصرایران، در بیانیه امریکا از این گروه ها با عنوان "گروه های شبه نظامی مورد حمایت ایران" نام برده و اسامی آنها "گردان های حزب الله و گردان های سیدالشهدا" اعلام شده است.

 

 همچنین پنتاگون گفت جو بایدن رئیس ایالات متحده امریکا پس از حملات مستمر علیه منافع امریکا، اجازه این حملات هوایی را داد.

 

خبرگزاری فرانسه نوشت این حملات در مرحله زمانی بسیار حساس روی داد. امریکا گروه های عراقی مرتبط با ایران را در حملات اخیر علیه پایگاه های عراقی میزبان نیروهای امریکایی متهم می کند و همزمان تلاش می شود امریکا به توافق هسته ای با ایران بازگردد.

 

"جان کربی" سخنگوی وزارت دفاع امریکا در بیانیه ای ضمن اعلام خبر این حمله هوایی گفت این ضربه ها در پی حملات گروه های مورد حمایت ایران علیه منافع امریکا در عراق صورت می گیرد.

 

به گفته منابع امریکایی، در این حملات، پایگاه های فعالیت و انبارهای سلاح در دو مرکز در سوریه و یک مرکز در عراق مورد هدف قرار گرفتند.

 

سخنگوی پنتاگون گفت: "این مراکز از سوی شبه نظامیان مورد حمایت ایران در حملات هواپیماهای بدون سرنشین علیه افراد و تاسیسات امریکایی در عراق مورد استفاده بود".

 

امریکا اماری از تلفات و خسارت این حملات ارائه نکرد اما سازمان غیردولتی "دیده بان حقوق بشر سوریه" مستقر در لندن روز دوشنبه اعلام کرد حداقل 5 نفر از اعضای گروه های حامی ایران در حملات امریکا کشته شدند.

 

همزمان خبرگزاری رسمی سوریه (سانا ) نوشت که منطقه مرزی با عراق در استان دیرالزور در بامداد امروز مورد تجاوز هوایی قرار گرفت که "منجر به شهادت یک کودک و زخمی شدن 3 نفر دیگر" شد.

 

این دومین حملات هوایی علیه گروه های مورد حمایت ایران در عراق و سوریه از زمان آغاز به کار جو بایدن رئیس جمهور امریکاست.

 

از آغاز سال جاری میلادی بیش از 40 حمله به منافع امریکا در عراق صورت گرفته است. هم اکنون حدود 2500 نظامی امریکایی در چارچوب ائتلاف مبارزه با داعش در عراق مستقر هستند.

  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------