آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پایگاه‌های دفاع هوایی سوریه هدف حمله اسرائیل قرار گرفت

وزارت دفاع سوریه اعلام کرد حملات امروز اسرائیل پایگاه‌های دفاع هوایی را در جنوب سوریه هدف قرار داد. به گزارش ایسنا؛ وزارت دفاع سوریه اعلام…

واکنش کاخ سفید به پیشروی سریع طالبان در افغانستان/تهدیدات را روزانه ارزیابی می‌کنیم



 ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
سخنگوی کاخ سفید در واکنش به پیشروی سریع نیروهای طالبان در افغانستان، در کنفرانسی خبری گفت که اعتقاد ما این است که نیروهای امنیتی افغان، توانایی دفاع از خود را دارند. 

به گزارش ایلنا، «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید در واکنش به پیشروی سریع نیروهای طالبان در افغانستان، در کنفرانسی خبری گفت که اعتقاد ما این است که نیروهای امنیتی افغان، توانایی دفاع از خود را دارند.

 

وی ادامه داد: «معتقدیم که نیروهای امنیتی افغانستان دارای تسلیحات، تجهیزات و آموزش کافی برای دفاع از خود هستند».

 

پیش از این نیز، «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا بار دیگر مدعی حمایت کشورش از نیروهای افغانستان شده و با اشاره به پیشروی نیروهای طالبان در افغانستان گفته بود که وضعیت امنیتی در این کشور در مسیر درست قرار ندارد.

 

در شرایطی که طالبان در حال گسترش مناطق تحت کنترل خود به مراکز ولایت‌های افغانستان است، کربی گفت که آمریکا به شدت نگران این وضعیت است.

 

وی در عین حال ابراز اطمینان کرد که ارتش و نیروهای امنیتی افغانستان از قابلیت مقابله با طالبان برخوردار هستند.

 

پرایس: آمریکا تهدیدات در افغانستان را روزانه ارزیابی می‌کند

تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا گفت: ایالات متحده برای تعیین وضعیت کارکنان در سفارت کابل، تهدیدات در افغانستان را روزانه ارزیابی می‌کند.

 

 ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

به گزارش ایرنا، ند پرایس در کنفرانس خبری سه شنبه شب گفت: بدیهی است که یک محیط امنیتی چالش برانگیز [در اطراف سفارت در کابل] است. برای ما راحت بود که کارکنان بیشتری در آنجا حضور داشته باشند، اما ما در حال ارزیابی تهدیدات به صورت روزانه هستیم. 

 

پرایس در ادامه افزود: سفارت آمریکا در کابل با واشنگتن در تماس است و اکثر افراد ارشد وزارت خارجه در تماس منظم با همکاران ما در شورای امنیت ملی در کاخ سفید هستند. 

 

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در مورد پیشروی های اخیر طالبان نیز گفت: این تصور که حملات مداوم طالبان در افغانستان قابل توقف نیست، دور از واقعیت است. 

 

پرایس افزود، با وجود دستاوردهای اخیر طالبان ، نیروهای امنیتی دولت افغانستان هنوز بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر هستند که از نیروهای طالبان و علاوه بر حمایت ایالات متحده و سایر سازمان های بین المللی بیشتر هستند.

 

پرایس همچنین در مورد افزایش خشونت در افغانستان گفت: میزان خشونت در افغانستان در بحبوحه تهاجم مداوم طالبان غیرقابل قبول است و بر خلاف تعهدات این گروه تحت توافقنامه ۲۰۲۰ با آمریکا است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------