پنتاگون: آمریکا به خروج از افغانستان ادامه می‌دهد



 ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
نیروهای دولت کابل حتی سریع‌تر از آنچه رهبران نظامی آمریکا تنها چند ماه پیش همزمان با دستور رئیس جمهوری این کشور برای خروج تمامی نیروها از افغانستان پیش‌بینی کرده بودند، در حال فروپاشی هستند اما در کاخ سفید، پنتاگون و در بین مردم آمریکا تمایل اندکی برای توقف این شکست و آشوب وجود دارد و احتمالا برای درست کردن اوضاع خیلی دیر شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، با وجود پیشروی‌های طالبان، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا صریحا اعلام کرده که هیچ تمایلی به تجدیدنظر در این تصمیمش برای خروج از افغانستان ندارد. با توجه به اینکه در حال حاضر اکثر نیروهای آمریکایی از افغانستان خارج شده‌اند و طالبان به پیروزی‌هایش در میدان‌های نبرد سرعت بخشیده، رهبران نظامی آمریکا بایدن را برای تجدیدنظر تحت فشار نمی‌گذارند. آنها می‌دانند که مهم‌ترین گزینه این است که بایدن جنگی را که تصمیم به پایان آن گرفته مجددا از سر بگیرد.

 

جان کربی، سخنگوی پنتاگون به خبرنگاران گفت: افغان‌ها هنوز فرصت نجات خود از شکست نهایی را دارند.

 

وی افزود: هیچ نتیجه احتمالی نباید اجتناب‌ناپذیر و بدیهی باشد حتی سقوط کابل. نتیجه نباید حتما اینطوری باشد. این اوضاع حقیقتا بستگی به این دارد که افغان‌ها چه نوع رهبری سیاسی و نظامی را برای تغییر این وضعیت اتخاذ می کنند.

 

بایدن به تازگی اظهارات مشابهی را مطرح کرد و به خبرنگاران گفت، نیروهای آمریکایی طی ۲۰ سال گذشته هر کار می‌توانستند برای کمک به افغان‌ها انجام داده‌اند. افغان‌ها دیگر باید خودشان برای خودشان و کشورشان بجنگند.

 

آمریکا به حمایت از ارتش افغانستان با حملات هوایی محدود ادامه می دهد اما این حمایت‌ها تا کنون هیچ تفاوت استراتژیکی به وجود نیاورده‌اند و قرار است هنگامی که آمریکا ۳۱ اوت رسما به نقش خود در جنگ خاتمه داد، پایان یابند. بایدن می‌تواند بعد از ۳۱ اوت نیز به این حملات هوایی ادامه دهد اما با توجه به موضع قاطعانه‌ای که درخصوص پایان دادن به این جنگ اتخاذ کرده، چنین چیزی بعید به نظر می‌رسد.

 

کربی از اظهارنظر درباره تخلیه سفارت آمریکا در کابل امتناع کرد اما یکی از مقامات کنگره‌ اعلام کرده که در نشست اخیر شورای امنیت ملی درباره برنامه مقدماتی برای تخلیه احتمالی سفارت آمریکا در کابل صحبت شده اما هنوز هیچ نتیجه‌گیری اتخاذ نشده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------