طالبان: رایزنی ها درباره چگونگی دولت افغانستان ادامه دارد/واکنش ریاض به تحولات افغانستان



طالبان,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
خبرگزاری طلوع نیوز به نقل از یک مقام طالبان از ادامه رایزنی ها در دوحه قطر پیرامون چگونگی ساختار نظام آینده افغانستان خبر داد. 

به گزارش مهر به نقل از طلوع نیوز، یک مقام طالبان از ادامه رایزنی ها در دوحه قطر پیرامون چگونی ایجاد نظام آینده افغانستان خبر داد.

 

بر اساس این گزارش، رایزنی ها درباره چگونکی ایجاد نظام آینده افغانستان و نام و ساختار این نظام در دوحه ادامه دارد و قرار است بزودی مواضع طالبان در این خصوص اعلام شود.

 

طلوع نیوز به نقل از یک مقام بلندپایه طالبان گفت که اکنون رهبری آنان در دوحه سرگرم رایزنی با جامعه جهانی است و با احزاب سیاسی داخل افغانستان هم در تماس است.

 

از سوی دیگر، «ملا عبدالغنی برادر» معاون سیاسی طالبان گفت که اکنون زمان آزمایش برای طالبان فرا رسیده است و باید ثابت کنند که می توانند نظام را اداره کنند.

 

وی در پیامی ویدئویی گفت: حالا وقت امتحان و آزمایش ما فرا رسیده است چرا که ما اکنون چگونگی تامین امنیت مردم را برعهده داریم.

 

ریاض: افغان ها باید گزینه های خود را بدون دخالت خارجی انتخاب کنند

وزارت خارجه عربستان سعودی مدعی شد که ریاض در کنار ملت افغانستان ایستاده است و مردم این کشور باید بدون دخالت خارجی گزینه های سیاسی خود را انتخاب کنند.

 

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، وزارت امور خارجه سعودی در واکنش به تحولات اخیر در افغانستان اعلام کرد که ریاض تحولات جاری در این کشور را با اهتمام دنبال می‌کند.

 

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه عربستان در بیانیه‌ای ابراز امیدواری کرد که اوضاع در افغانستان در سریع‌ترین زمان ثبات پیدا کند.

 

در این بیانیه آمده است: امیدواریم که طالبان و تمام طرف‌های افغانی برای حفظ امنیت و ثبات و حفظ جان مردم و دارایی‌ها تلاش کنند.

 

این بیانیه افزود که مردم افغانستان باید گزینه‌های سیاسی خود را بدون دخالت خارجی انتخاب کنند.

 

ریاض در این بیانیه همچنین مدعی شد که در کنار ملت افغانستان قرار دارد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------