بایدن: نسل ۱۱ سپتامبر نشان داد تروریست‌ها را تعقیب خواهد کرد و این هرگز متوقف نخواهد شد



حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، عصر جمعه در یک پیام ویدئویی به مناسبت بیستمین سالگرد حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر گفت، ملت آمریکا علیه تروریسم به پا خاست و به تروریست‌ها نشان داد که تاوان خواهند پرداخت و این روحیه هرگز متوقف نخواهد شد. 

وی به خانواده های ۲۹۷۷ نفر از بیش از ۹۰ کشور در یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ در شهر نیویورک، آرلینگتون ویرجینیا، و شنکسویل پنسیلوانیا کشته شدند و هزاران نفر دیگری که زخمی شدند گفت: «آمریکا و جهان یاد شما و عزیزانتان را همواره گرامی می‌دارد.»

 

رئیس جمهوری ایالات متحده گفت: «مهم نیست چقدر زمان گذشته باشد. این یادبودها همه چیز را به شکل دردناکی زنده می‌کند، گویی همین چند ثانیه پیش خبر را شنیده‌اید. ... بسیار دشوار است، چه سال اول باشد چه سال بیستم، کودکان بدون والدین خود بزرگ شده‌اند، والدین بدون فرزندان خود رنج کشیدند، و زنان و شوهران بدون شریک زندگی خود باید راهی به جلو در زندگی پیدا می‌کردند.»

 

وی اضافه کرد، پس از حملات یازدهم سپتامبر، «ما همچنین مورد بسیار نادری را دیدیم، حس واقعی وحدت ملی. وحدت و استقامت، ظرفیت ترمیم و بازسازی در مواجهه با ضربه روحی. نسل ۱۱ سپتامبر برای خدمت و محافظت، علیه تروریسم به پا خاست تا آن تروریست‌هایی که مسئول حملات بودند را گیر انداخته و به هر کسی که در پی آسیب رساندن به آمریکا است نشان دهد که ما به دنبال شما خواهیم آمد و شما تاوان خواهید پرداخت. این هرگز متوقف نخواهد شد.»

 

دبیرکل سازمان ملل: در همبستگی با قربانیان تروریسم ایستاده ایم

دبیرکل سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای به مناسبت بیستمین سالگرد حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ نوشت: امروز ما در همبستگی با همه قربانیان تروریسم در سراسر جهان، ایستاده ایم.

حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

 

به گزارش ایرنا، آنتونیو گوترش در این بیانیه افزود: امروز، روز تلخی را که در اذهان میلیون‌ها نفر در سراسر جهان حک شده است،‌ گرامی می‌داریم؛ روزی که نزدیک به سه هزار نفر از بیش از ۹۰ کشور جهان قربانی و هزاران نفر دیگر زخمی شدند.

 

دبیرکل سازمان ملل متحد با خانواده های قربانیان این حملات ابراز همدردی کرد و ادامه داد: به بازماندگان ادای احترام می کنیم، کسانی که برای ادامه زندگی مجبور به غلبه بر زخم های جسمی و روحی شده اند.

 

گوترش از کسانی که در نخستین لحظات در آن حملات تروریستی خود را در معرض خطر قرار دادند و همه کسانی که فداکاری کردند، تقدیر کرد و اضافه کرد: این نمونه ای از انسانیت و شفقت است که تروریسم به دنبال حذف آن است.

 

وی، همبستگی، وحدت و عزمی را که ۲۰ سال پیش توسط جامعه بین المللی با هدف آینده ای بدون تروریسم ابراز شد، یادآوری کرد.

 

دبیرکل سازمان ملل متحد اظهار کرد: امروز ما در همبستگی با مردم شهر نیویورک، ایالات متحده آمریکا و همچنین همه قربانیان تروریسم در سراسر جهان، ایستاده ایم و تعهد خود را  برای همکاری به منظور حفظ حقوق و نیازهای آنها تجدید می کنیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------