آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

طالبان تنها از پسران و معلمان مرد خواست به مدرسه بازگردند/ مذاکره میان رهبران پنجشیر و طالبان



 طالبان,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
وزارت معارف/آموزش و پرورش اداره طالبان در اطلاعیه‌ای از دانش‌آموزان پسر و آموزگاران مرد در این کشور دعوت کرد تا از فردا به مدارس و مکاتب برگردند. 

به گزارش ایسنا، در این اطلاعیه که از صفحه فیسبوک وزارت معارف طالبان منتشر شده، هیچ اشاره به دانش‌آموزان دختر و آموزگاران زن نشده و توضیحی هم ارائه نشده که سرنوشت دانش‌آموزان دختر چه می‌شود. 

 

در این اطلاعیه آمده است:" به اطلاع تمام مکاتب ابتدایی، لیسه (دبیرستان) و مدارس رسمی طبقه ذکور رسانیده می‌شود تا روند آموزشی خویش را سر از تاریخ ۲۷ سنبله/شهریور آغاز کنند. بنا بر این تمامی استادان و شاگران طبقه ذکور باید به مکاتب خویش حاضر شوند."

 

به گزارش بی بی سی، طالبان وقتی در دهه نود میلادی در افغانستان حاکم بودند، به دختران اجازه آموزش و به زنان اجازه کار را نمی‌دادند. حالا هم یکی از بزرگترین نگرانی‌ها در مورد حاکمیت آنها جلوگیری از آموزش و کار زنان به شمار می‌رود.

 

اعضای رهبری طالبان در قطر پیوسته می‌گفتند که آنها جلو آموزش و کار زنان را نخواهند گرفت و "زنان در چارچوب شریعت اسلامی" اجازه آموزش، کار و حضور در جامعه را دارد.

 

دولت طالبان روز یکشنبه گذشته اعلام کرد که دانشگاه‌ها در افغانستان باید بر اساس جنسیت تفکیک شوند، و پوشش جدید اسلامی وضع می‌شود. عبدالباقی حقانی، وزیر تحصیلات عالی دولت طالبان گفت که طالبان "اجازه آموزش مختلط (دختر و پسر) را نخواهد داد". وی همچنین اعلام کرد که مضامین تدریسی در دانشگاه‌ها مورد بازبینی قرار می‌گیرد. 

 

با وساطت پاکستان و تاجیکستان، بزودی مذاکره میان رهبران پنجشیر و طالبان، در شهر دوشنبه برگزار خواهد شد.

 طالبان,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

افشاگری«بلومبرگ» درباره تیراندازی درنشست مقام‌های طالبان در کاخ ریاست‌جمهوری  

"ملا عبدالغنی برادر" چهره شناخته شده‌ای که جمهوری‌اسلامی از آن دعوت کرد و مذاکرات صلح با آمریکا را به پیش برده بود در اوایل سپتامبر به صورت فیزیکی مورد حمله یکی از سران شبکه حقانی در کاخ ریاست جمهوری افغانستان و در جریان انجام گفت‌وگوهایی برای تشکیل کابینه قرار گرفت.

 

عبدالغنی برادر، بر تشکیل کابینه‌ای فراگیر که شامل سران غیرطالبان و دیگر قومیت‌ها، اصرار داشته است تا این کابینه برای جامعه جهانی مورد پذیرش قرار بگیرد اما در این دیدار، "خلیل الرحمن حقانی" از صندلی خود برخواسته و شروع به کتک زدن این مقام طالبان کرده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------