افزایش مرگ و میر ناشی از سرطان پوست در جهان



اخبار,اخبار پزشکی,سرطان پوست

طبق نتایج یک مطالعه جدید، نرخ مرگ ناشی از سرطان پوست ملانوما در اکثر کشورها در حال افزایش است، اما در برخی کشورها این نرخ در بین زنان ثابت یا درحال کاهش است.

به گزارش مهر، محققان داده های سازمان بهداشت جهانی مربوط به ۳۳ کشور را بین سال های ۱۹۸۵ تا ۲۰۱۵ بررسی کردند. بررسی ها نشان داد نرخ مرگ و میر ناشی از ملانوما در مردان در همه کشورها، بجز یک کشور، افزایش داشته است.

 

در تمام ۳۳ کشور، مرگ ناشی از سرطان پوست ملانوما در مردان بالاتر از زنان بود.

 

بین سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵، بالاترین میانگین مرگ ناشی از ملانوما درطول سه سال در کشورهای استرالیا (۵.۲۷ مرگ به ازای هر ۱۰۰ هزار مرد و ۲.۵۳ به ازای هر ۱۰۰ هزار زن) و اسلوونی (۳.۸۶ به ازای هر ۱۰۰ هزار مرد و ۲.۵۸ در زنان) بود.

 

طبق گزارش محققان، ژاپن دارای پایین ترین نرخ مرگ ناشی از ملانوما (۰.۲۴ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار مرد و ۰.۱۸ نفر در مورد زنان) بود.

 

جمهوری چک تنها کشوری بود که نرخ مرگ ناشی از ملانوما در مردان کاهش داشته و بین سال های ۱۹۸۵ و ۲۰۱۵، سالانه کاهش ۰.۷ درصدی داشته است.

 

در طول این مدت، اسرائیل و جهوری چک دارای بالاترین میزان کاهش نرخ مرگ در بین زنان بوده اند (به ترتیب ۲۳.۴ و ۱۵.۵ درصد).

 

به گفته محققان باید تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام شود تا فاکتورهای اصلی در کاهش یا افزایش نرخ مرگ و میر ناشی از ملانوما مشخص شود.

 

فاکتور خطر اصلی ابتلا به ملانوما قرارگیری بیش از اندازه در معرض اشعه ماورابنفش نورخورشید است که مردان در این زمینه کمتر از خود مراقبت می کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------