ویروس کرونا؛ امکان ابتلای نوزادان هم وجود دارد



اخبار,اخبار پزشکی,ابتلای نوزادان به ویروس کرونا
به گفته متخصصان تمام گروه‌های سنی در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی می‌توانند مستعد ابتلا به ویروس کرونا باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، کرونا ویروسی که گفته می‌شود این روز‌ها تبدیل به یک اپیدمی شده است و افراد زیادی را در سطح جهان  مبتلا کرده و نزدیک به ۳۰۰۰ تن را به کام مرگ کشانده است. این ویروس در حال حاضر به یکی از دغدغه‌های جهانی تبدیل شده و تقریبا تمام گروه‌های سنی را تهدید می‌کند.

 

چندی پیش خبرگزاری‌های چینی از ابتلای یک نوزاد تازه متولد شده به ویروس کرونا در استان ووهان خبر دادند. این خبر باعث تشویش بیشتر اذهان شد و به استرس‌ها دامن زد. آزمایش‌هایی که بر روی این نوزاد انجام شد ۳۰ ساعت پس از تولد صورت گرفت. نوزاد مورد نظر علائم حیاتی پایداری داشت و بدون هیچ علامتی از تب یا سرفه، اما دچار تنگی نفس شده بود. این نوزاد دوم فوریه متولد و به عنوان جوانترین بیمار کرونا خوانده شد.

 

برخی از پزشکان معتقد بودند این کودک در رحم مادر مبتلا شده و یک مسیر احتمالی انتقال ویروس از مادر به کودک وجود دارد.

 

بیمارستانی که این نوزاد در آن به دنیا آمد مورد دیگری از ابتلا را فاش کرد که در ۱۳ ژانویه متولد شده بود. چند روز پس از این اتفاق موارد دیگری از ابتلای به ویروس کرونا در نوزادان گزارش شد.

 

هنوز نمی‌توان در این مورد که ویروس کرونا از پرستار به نوزاد منتقل شده یا از مادر اظهار نظر قطعی داشت، اماپزشکان تایید کرده‌اند که این نوزاد در تماس نزدیک با بیماران آلوده به کووید ۱۹ بوده است و این یعنی نوزادان نیز می‌توانند آلوده شوند، اما درصد ابتلای آن‌ها نسبت به بقیه در پایین‌ترین حالت ممکن قرار دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------