آمار قربانیان ویروس کرونا در ایتالیا از 6000 نفر گذشت/ افزایش قربانیان در آمریکا به 504 نفر



اخبار,اخبار پزشکی,کرونا در ایتالیا
دولت ایتالیا از افزایش شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور به بیش از ۶۰۰۰ نفر خبر داد.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، آژانس دفاع غیرنظامی ایتالیا روز دوشنبه اعلام کرد با مرگ 602 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور طی 24 ساعت گذشته، شمار قربانیان این ویروس در ایتالیا به 6078 نفر رسیده است.

 

آژانس دفاع غیرنظامی ایتالیا شمار مبتلایان به ویروس کرونا (بیماری کووید-19) در این کشور را نیز حدود 64 هزار نفر اعلام کرده است که این رقم در مقایسه با آمار دیروز 4800 نفر افزایش نشان می‌دهد.

 

ایتالیا بیشترین آمار قربانیان ویروس کرونا در جهان را به خود اختصاص داده است. این کشور روز پنج‌شنبه از لحاظ آمار قربانیان ویروس کرونا، از چین ــ که در رسانه‌های غربی به‌عنوان مبدأ شیوع کرونا معرفی می‌شود ــ نیز پیش افتاد.

 

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، شمار قربانیان ویروس کرونا در ایتالیا اکنون حدود 86 درصد بالاتر از تعداد قربانیان این ویروس در چین است.

 

 افزایش شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا به بیش از ۵۰۰ نفر

مرکز جمع‌آوری اطلاعات ویروس کرونا در دانشگاه «جان هاپکینز» آمریکا که آمار موارد ابتلا و مرگ‌ومیر بر اثر کرونا را به‌صورت زنده منتشر می‌کند، شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا را تا ساعت 14:00 به وقت واشنگتن (22:30 به وقت تهران) 504 نفر اعلام کرد که این رقم در مقایسه با آخرین آمار اعلام شده در روز گذشته،‌ 85 نفر افزایش نشان می‌دهد.

 

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا نیز طی 24 ساعت گذشته 8023 نفر افزایش یافته و به بیش از 41500 نفر رسیده است.

 

شمار مبتلایان به کرونا در ایالت نیویورک از مرز ۲۰ هزار نفر گذشت

مقام‌های سلامت فرانسه شامگاه دوشنبه از ۱۸۶ قربانی جدید در این کشور در پی ابتلا به ویروس «کرونا» خبر دادند که در قیاس با روز گذشته، مجموع جان‌باختگان را با ۲۸ درصد افزایش به عدد ۸۶۰ رساند. 

 

«اولیور وران»، وزیر سلامت فرانسه، در نشستی خبری گفت که شمار مبتلایان نیز با ازفایش ۲۰ درصدی طی ۲۴ ساهت گذشته به ۱۹ هزار و ۸۵۶ تن رسیده است. 

 

وران گفت که دو هزار و ۸۲ تن در وضعیت وخیمی به سر می‌برند که این رقم نیز در قیاس با روز گذشته شاهد افرایشی ۱۹ درصدی بوده است. 

 

کرونا در فرانسه ۸۶۰ قربانی گرفت

مقام‌های سلامت فرانسه شامگاه دوشنبه از ۱۸۶ قربانی جدید در این کشور در پی ابتلا به ویروس «کرونا» خبر دادند که در قیاس با روز گذشته، مجموع جان‌باختگان را با ۲۸ درصد افزایش به عدد ۸۶۰ رساند. 

 

«اولیور وران»، وزیر سلامت فرانسه، در نشستی خبری گفت که شمار مبتلایان نیز با ازفایش ۲۰ درصدی طی ۲۴ ساهت گذشته به ۱۹ هزار و ۸۵۶ تن رسیده است. 

 

وران گفت که دو هزار و ۸۲ تن در وضعیت وخیمی به سر می‌برند که این رقم نیز در قیاس با روز گذشته شاهد افرایشی ۱۹ درصدی بوده است. 

 

افزایش شمار جان‌باختگان کرونا در بریتانیا به ۳۳۵ نفر

وزارت سلامت بریتانیا شامگاه دوشنبه اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۴ نفر در این کشور در اثر ابتلا به «کرونا» فوت کرده‌اند. 

 

بنا به آمار جدید، مجموع جان‌باختگان ویروس کووید-۱۹ در بریتانیا به ۳۳۵ نفر رسید. 

 

وزارت سلامت اعلام کرد که با اضافه شدن ۱۵۴ نفر، مجموع مبتلایان به کرونا در این کشور پنج هزار و ۸۳۷ نفر رسید. 

 

افزایش تعداد تلفات ویروس کرونا در لبنان به ۲۶۷ نفر

وزارت بهداشت لبنان دیشب (دوشنبه شب) در تازه‌ترین آمار خود مربوط ویروس کرونا اعلام کرد که تعداد مبتلایان به این ویروس به 267 نفر رسید.

 

دولت لبنان در آمار قبلی خود درباره تعداد تلفات ویروس کرونا، شمار مبتلایان در این کشور را 230 نفر اعلام کرد.

 

«حسان دیاب» نخست وزیر لبنان دیروز دوشنبه در سخنانی از مردم این کشور خواست تا از خانه‌های خود خارج نشوند و در حالت غیر ضروری منازل خود را ترک نکنند.

 

ویروس کرونا از شهر ووهان چین شیوع یافت. سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده که شیوع ویروس کرونا به «سطح همه‌گیری جهانی» رسیده است.

 

افزایش مبتلایان در مصر و قطر/ تدابیر کرونایی جدید در سودان و الجزایر

 وزارت بهداشت مصر از ثبت 39 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا خبر داد.

 

وزارت بهداشت مصر همچنین از جان باختن پنج فرد جدید بر اثر ابتلا به کرونا خبر داد تا در مجموع آمار فوتی ها تاکنون به 19 نفر افزایش یابد.

 

بر اساس این گزارش، وزارت بهداشت مصر اعلام کرد : 68 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا تاکنون بهبود یافته اند.

 

وزارت بهداشت مصر تاکید کرد آمار کل مبتلایان به ویروس کرونا تا روز دوشنبه به 366 نفر رسیده است که از این تعداد 68 نفر بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده اند.

 

وزارت بهداشت قطر هم از ثبت هفت مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا خبر داد.

 

از سوی دیگر سودان تصمیم به اعمال مقررات منع آمد و شد و توقف حرکت اتوبوسها میان شهرها و ایالتها به سبب ویروس کرونا گرفت.

 

مقررات منع آمد و شد از ساعت بیست شب تا 6 صبح از روز سه شنبه اعمال خواهد شد.

 

دولت الجزایر هم از قرنطینه کامل استان البلیده و قرنطینه محدود دیگر استانها به مدت 10 روز خبر داد.

 

از مغرب هم خبر می رسد که نیروهای امنیتی این کشور دو شهروندی را که به وضعیت اضطراری اعلام شده برای جلوگیری از شیوع کرونا پایبند نبودند، در شهر فاس بازداشت کردند.

 

در الجزایر هم عبدالمجید تبون رئیس جمهور این کشور نشست شورای عالی امنیتی را در کاخ ریاست جمهوری با هدف بررسی و پیگیری وضعیت ویروس کرونا برگزار کرد.

 

در بیانیه ریاست جمهوری الجزایر آمده است تدابیر بیشتری برای مقابله با این وبا اتخاذ می شود.

 

تبون روز یکشنبه نیز دستور اختصاص یکصد میلیون دلار برای واردات تمام مواد دارویی و لباسهای ویژه محافظت از کرونا و دستگاههای تست کرونا صادر کرد.

 

رئیس جمهور الجزایر بر لزوم برخورد شدید با کسانی که از دستورات و تدابیر ویژه مقابله با کرونا تخطی می کنند، با هدف حفظ جان عموم شهروندان تاکید کرد.

 

تبون خاطر نشان کرد دولت برای تمام احتمالات با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا آماده می شود . رئیس جمهور الجزایر خاطر نشان کرد غلبه بر این ویروس با آرامش و همبستگی و نظم و صبر محقق خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------