مرگ ۶۳۶ نفر بر اثر کرونا در ایتالیا طی ۲۴ ساعت/ تعداد قربانیان کرونا در آمریکا از ۱۰ هزار نفر فراتر رفت



اخبار,اخبار پزشکی,کرونا در ایتالیا
منابع دولتی در ایتالیا از مرگ ۶۳۶ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا (بیماری کووید-۱۹) در این کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر دادند.

به گزارش تسنیم، آژانس دفاع غیرنظامی ایتالیا روز دوشنبه اعلام کرد طی 24 ساعت گذشته 636 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور جان باخته‌اند و بدین ترتیب آمار کلی قربانیان کرونا در ایتالیا به بیش از 16500 نفر رسیده است.

 

آژانس دفاع غیرنظامی ایتالیا شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور را نیز بیش از 132 هزار نفر اعلام کرده است.

 

طی 24 ساعت گذشته 3600 نفر به شمار مبتلایان به کرونا در ایتالیا افزوده شده است که این رقم در واقع پایین‌ترین میزان افزایش آمار مبتلایان به کرونا در ایتالیا طی یک شبانه‌روز از روز 17 مارس (27 اسفند) تاکنون محسوب می‌شود.

 

ایتالیا از لحاظ آمار قربانیان ویروس کرونا همچنان رتبه اول جهان را دارد، اما از لحاظ تعداد مبتلایان به کرونا، پس از کشورهای آمریکا و اسپانیا در رتبه سوم جهان جای گرفته است.

 

 تعداد قربانیان کرونا در آمریکا از ۱۰ هزار نفر فراتر رفت

پایگاه آماری Worldometers روز دوشنبه با استناد به آمارهای رسمی منتشر شده از سوی نهادهای دولتی آمریکا اعلام کرد که شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور اکنون به 10327 نفر رسیده است.

 

بر اساس آمارهای جدیدی که در پایگاه Worldometers منتشر شده، امروز دوشنبه 711 نفر به شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا افزوده شده است؛ این در حالی است که به وقت واشنگتن هنوز حدود 12 ساعت تا پایان امروز زمان باقی است. روز گذشته نیز 1165 نفر از مبتلایان به کرونا در آمریکا جان باخته بودند.

 

شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا نیز تا ظهر امروز دوشنبه به وقت واشنگتن به حدود 350 هزار نفر رسیده است تا آمریکا از لحاظ تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا همچنان با اختلاف بسیار زیاد نسبت به کشور دوم (اسپانیا با 135هزار مورد ابتلا) در رتبه اول جهان قرار گیرد.

 

آمار قربانیان کرونا در انگلیس از ۵۰۰۰ نفر گذشت

وزارت بهداشت انلگیس روز دوشنبه اعلام کرد شمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور طی 24 ساعت گذشته 439 نفر افزایش یافته و به 5373 نفر رسیده است.

 

وزارت بهداشت انگلیس شمار مبتلایان به ویروس کرونا (بیماری کووید-19) در این کشور را نیز بالغ بر 51 هزار نفر اعلام کرده است. طی 24 ساعت گذشته 3800 مورد جدید ابتلا به کرونا در انگلیس به ثبت رسیده است.

 

انگلیس از لحاظ تعداد قربانیان ویروس کرونا، پس از کشورهای ایتالیا، اسپانیا، آمریکا و فرانسه در رتبه پنجم جهان قرار دارد.

 

شمار مبتلایان به کرونا در عراق به ۱۰۳۱ نفر رسید

وزارت بهداشت عراق از ۷۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور و سه فوتی ناشی از آن خبر داد.

 

در بیانیه وزارت بهداشت عراق آمده است: ۷۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در عراق شناسایی شده است. موارد جدید در استان های بغداد، بصره، نجف، سلیمانیه، کربلا، ذیقار و اربیل بوده است.

 

وزارت بهداشت عراق اعلام کرد: سه مورد فوتی در بغداد و بصره گزارش شده است.

 

همچنین در بیانیه وزارت بهداشت عراق آمده است: ۶۵ نفر از کرونایی ها بهبود یافته اند.

 

وزارت بهداشت عراق بیان کرد: مجموع شمار مبتلایان در عراق به ۱۰۳۱ و شمار فوتی های ناشی از آن هم به ۶۴نفر و مجموع بهبود یافتگان به ۳۴۴ نفر رسیده است.

 

نروژ مدعی کنترل شیوع کرونا شد

 «بنت هوئیی» وزیر بهداشت نروژ اعلام کرد که همه گیری کرونا در این کشور تحت کنترل در آمده است.

 

وی با اشاره به نرخ پایین انتقال ویروس کرونا در این کشور گفت که نرخ انتقال ویروس کرونا از فرد مبتلا به افراد دیگر در نروژ ۰.۷ است و تلاش دولت این است که این میزان را تا حد ممکن کاهش دهد.

 

دولت نروژ روز چهارشنبه تصمیم گرفت که محدودیت‌ها در این کشور از جمله بسته ماندن مدارس و مهد کودک‌ها را پس از نیمه آوریل (۲۷ فروردین) نیز تمدید کند.

 

بر اساس آخرین آمار، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در نروژ ۵ هزار و ۷۶۰ نفر بوده که از این تعداد ۷۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

 

همچنین از مجموع مبتلایان به کرونا در نروژ تنها ۸۳ نفر در شرایط بحرانی به سر می‌برند.

 

شمار مبتلایان عربستان به ۲۶۰۵ نفر رسید؛ مرگ ۳۸ نفر

وزارت بهداشت عربستان سعودی از ثبت 82 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.

 

بر اساس این گزارش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در عربستان در مجموع به 2605 نفر رسیده است که 38 نفر از آنها جان باخته‌اند.

 

ویروس کرونا اولین بار دسامبر گذشته در شهر ووهان چین رؤیت شد و تاکنون 1329960 نفر در سرتاسر دنیا به این ویروس مبتلا شده‌اند که 73842 نفر جان خود را از دست داده اند.

 

شمار مبتلایان به کرونا در ترکیه از مرز ۳۰ هزار نفر گذشت

 وزارت بهداشت این کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته سه هزار و ۱۴۸ مورد جدید ابتلا به کرونا شناسایی شد و بر این اساس، شمار مبتلایان به این ویروس به ۳۰ هزار و ۲۱۷ نفر رسید.

 

بر اساس این گزارش، در مدت یاد شده ۷۵ نفر نیز بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند و شمار فوتی‌ها به ۶۴۹ تن رسیده است.

 

وزارت بهداشت ترکیه همچنین شمار افراد بهبود یافته را یک هزار و ۳۲۶ نفر اعلام کرد و افزود: یک هزار و ۱۴۵ نفر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

 

در همین پیوند فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه نیز اعلام کرد که شمار افراد بهبود یافته از کرونا در این کشور در حال افزایش است.

 

۸۳۳ فرانسوی طی ۲۴ ساعت گذشته قربانی کرونا شدند

وزیر بهداشت فرانسه اعلام کرد با فوت 833 نفر دیگر طی 24 ساعت اخیر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا (بیماری کووید-19) آمار کلی فوتی ها در این کشور به 8911 نفر رسید.

 

همچنین با افزوده شدن 5171 نفر به جمع مبتلایان آمار افراد دارای بیماری کووید-19 به 98010 نفر رسیده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------